o marketingu, gadżetach, fajnych rzeczach, nadrukach, fakapach oraz o tym jak uszczęśliwić siebie i własnych klientów przy użyciu upominku reklamowego z nadrukiem. I nie, niekoniecznie "logo większe i na środek" ;)

gratisownia.pl

Techniki nadruku – co je rożni, którą wybrać?

W branży gadżetów reklamowych, takich jak torby, parasole, koszulki, czapeczki, bluzy czy flagi, stosowane techniki nadruku w dużej mierze zależne są od skali. Inne metody polecane są w krótkich seriach i pojedynczych egzemplarzach niż przy aplikacjach liczonych w setkach bądź tysiącach sztuk. Wybór techniki nadruku łączy się też z innymi oczekiwaniami klientów dotyczących kolorystyki, wielkości, odwzorowania szczegółów czy trwałości. Poniżej przedstawimy najczęściej spotykane techniki, krótko je charakteryzując.

Sitodruk

Znana od lat technologia, polecana szczególnie przy dużych nakładach (minimum to 100 sztuk). Druk nanoszony jest poprzez szablon przypominający siatkę. Farba aplikowana jest w miejscach prześwitu. Zalety sitodruku to trwałość, możliwość nanoszenia aplikacji na dowolnym materiale oraz niski koszt (przy dużych seriach).

Flex

Wycinane laserowo lub za pomocą plotera tnącego folie nanosi się na tkaninę. Flex to materiał tekstylny o włosiu dochodzącym do 2,5 mm, przypominający w dotyku mech. Najważniejsze zalety to trwałość, możliwość wykonywania pojedynczych egzemplarzy, możliwość tworzenia wielokolorowych kompozycji oraz przyjemny dla oczu efekt trójwymiarowy. Wadą jest brak możliwości wykonywania skomplikowanych druków.

Cyfrowy druk bezpośredni

Ta technika nadruku polega na przenoszeniu grafiki rastrowej (np. zdjęć) na materiał (bawełnę lub bawełnę z domieszką innych włókien). Zalety to możliwość wykonywania pojedynczych egzemplarzy, przepuszczalność, kolorystyka w pełni odzwierciedlająca przesłaną grafikę oraz trwałość. Wadą jest stosunkowo wysoki koszt.

Druk cyfrowy termo transferowy

Przy tej technice specjalną folię pod wpływem wysokiej temperatury łączy się z tkaniną lub innym materiałem. Najważniejsze zalety to wysoka trwałość, druk w pełnej kolorystyce, możliwość wykonywania niewielkich nakładów oraz świetne odwzorowanie. Główną wadą jest nieprzepuszczalność powietrza.

Cyfrowy druk sublimacyjny (CMYK)

Sublimacja ma szerokie zastosowanie zarówno przy zdobieniu odzieży, jak również ceramiki, metali i tworzyw sztucznych. Wydruk wykonuje się na papierze transferowym i następnie w warunkach wysokiej temperatury oraz wysokiego ciśnienia wzór przenoszony jest na przedmiot wcześniej pokryty specjalnym lakierem. Najważniejsze cechy to wysoka trwałość nadruku, możliwość wykonywania pojedynczych sztuk oraz niska cena. Wadą jest możliwość stosowania tylko na jasnych materiałach.

Możesz również polubić…