o marketingu, gadżetach, fajnych rzeczach, nadrukach, fakapach oraz o tym jak uszczęśliwić siebie i własnych klientów przy użyciu upominku reklamowego z nadrukiem. I nie, niekoniecznie "logo większe i na środek" ;)

gratisownia.pl

Świętujemy Dzień Blogów – jesteście z nami?

Dzień Blogów 2022

O blogach słyszał już chyba każdy, ale czy wiecie coś o ich historii? Dzień Blogów świętujemy 31 sierpnia. Wiemy, że tego dnia Internet zaroi się od informacji na ten temat, ale uważajcie…

Łap okazje jako pierwszy! Bądź z nami i zapisz się do nowego informatora Gratisownia.pl

Słów kilka o historii blogowania…

Pamiętacie takiego gościa, jak Doogie Howser, nastoletniego lekarza z kultowego serialu telewizyjnego? Dziś pewnie nazwalibyśmy go trendsetterem 😛 Tworzył na komputerze zapiski z mijającego dnia, na swoim domowym komputerze w systemie chyba jeszcze DOS 🙂 Kto pamięta – ręka w górę! Hashtag RETRO 🙂

Po upływie dekady, czyli z końcem lat 90. XX w., taka forma pisania zyskała miano blogowania. Dlaczego? Wychodzi na to, że od angielskiego #weblog.

Po raz pierwszy tego słowa użył Jorn Barger, określając strony w sieci zawierające listę przydatnych linków z danej dziedziny. Dwa lata później (bo wiecie, w necie nic nie znika 🙂 słowo blog zostało użyte przez Petera Merholza, redaktora jednego z najpierwszych dzienników internetowych. Jakiego? Jak blog, to i research, więc zachęcamy do poszukiwań 🙂

Blogi jako internetowe dzienniki, pamiętniki – to dobre narzędzie marketingowe

Blogi zaistniały jako internetowe dzienniki, pamiętniki o charakterze osobistym. Z biegiem kolejnych lat zaczęły stawać się popularnym i coraz szerzej wykorzystywanym narzędziem marketingowym. Dlaczego? Bo to świetna metoda komunikacji.

Zwróćcie uwagę, że definicja bloga obecnie przestała być jednoznaczna. Blogosfera bowiem korzysta dziś z przeróżnych platform i narzędzi, a blogowanie wrosło w social media i ewoluowało wraz z całym internetem. Ortodoksi pewnie będą bronić wersji bloga jako strony internetowej, ale w praktyce bloguje się dziś na: Instagramie, TikToku czy Tweeterze, nie pomijając Facebooka.

Blogowanie w biznesie ma sens?

W biznesie, tak jak my, bloguje się, aby budować bazę wiedzy, użyteczną dla naszych Partnerów i Klientów.

Po pierwsze: łatwiej w ten sposób pozyskać informacje o produktach, wartościach i działaniach firmy. Po drugie: można podejrzeć, jak wygląda praca w danej organizacji, tworzący ją ludzie i ich zadania. A po trzecie: ze względu na algorytmy wyszukiwarek – im lepiej piszemy, tym łatwiej Wam do nas trafić:) w dużym uproszczeniu.

Całe szczęście algorytmy uczą się szybko i minęła już doba tekstów pisanych dla wyszukiwarek, np. brzmiących jak Skosztuj naszej KUCHNIA AZJATYCKA GRATISOWNIA. A propos, wiedzieliście, że algorytmy świetnie już sobie radzą z odmianą języka polskiego?

Blogosfera ciekawostkami stoi. Czy słyszałeś o tym, że…

Na koniec garść ciekawostek związanych ze sferą blogowania:

> Na początku 2021 r. hostowanych było blisko 600 milionów blogów – blisko, bo jako się rzekło, definicja blogowania stała się płynna i z całą pewnością konkretnej liczby podać nie jesteśmy w stanie:)


> Dzień Blogów obchodzimy od 2006 roku, choć ich początki to cudowne lata 80. XX w. i publikowanie wpisów na własnym blogu, które stało się sposobem na: prezentację firmy (np. Microsoft, General Motors itp.), przekazywania wartościowego contentu, budowania grona użytkowników, którzy są zainteresowani produktem.

> Za jednego z pierwszych polskich blogerów uważa się Piotra Waglowskiego, autora serwisu Yagla.pl (1997 rok).

> W 2022 r. globalna liczba użytkowników Internetu sięgnęła 4,95 mld osób.

Łap okazje jako pierwszy! Bądź z nami i zapisz się do nowego informatora Gratisownia.pl

Pamiętajcie o blogu Gratisownia.pl

Przy okazji mamy nadzieję, że chętnie zaglądacie również na nasz firmowy blog: https://gratisownia.pl/blog

Możesz również polubić…