Żyjemy obecnie w czasach kiedy propagowanie konkretnych treści jest czynnikiem sukcesu na wielu płaszczyznach. Promocja taka może odbywać się na wiele sposobów, dzięki czemu nasze działania mogą wzajemnie się przenikać i uzupełniać. Dotyczy to coraz częściej poszczególnych regionów geograficznych, które z różnych względów pragną wytworzyć określoną markę.
Aby proces taki był skuteczny musi być on długofalowy. Promocja regionu gadżetami reklamowymi idealnie wpisuje się w strategię wytwarzania i utrwalania konkretnego wizerunku. Wspomniane gadżety to produkty codziennego użytku, które stają się bardzo osobistymi przedmiotami. Ich wykorzystanie może być permanentne w długim horyzoncie czasowym, co wpływa na identyfikowanie się danego użytkownika z reklamowaną treścią.
Gadżetami reklamowymi mogą być najrozmaitsze artykuły, dzięki czemu można skomponować integralną kampanię promocyjną. Gratisy mogą być obecne w domach, miejscach pracy, czy też podczas spędzania wolnego czasu. Nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Jedyną barierą jest wyobraźnia ludzi wdrażających działania promocyjne. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na jakość gadżetów. Im jest ona wyższa, tym dana marka zyskuje więcej pozytywnych opinii. Promocja regionu gadżetami reklamowymi powinna być spójna i odbywać się na możliwie jak największym obszarze. Zazwyczaj na terenie macierzystym dana marka regionu posiada ugruntowaną pozycję. Warto jednak przekazywać większą ilość gratisów wszystkim osobom, gdyż mogą one przekazywać je innym użytkownikom. Ludzie lubią się dzielić przedmiotami, które otrzymali za darmo i które są im obecnie niepotrzebne. Do kampanii promocyjnej można wykorzystać gadżety, które są obecne w każdym aspekcie ludzkiego funkcjonowania. Częste ich wykorzystanie spełnia funkcję przypominającą. Gratisy mogą być dystrybuowane różnymi kanałami, co zapewnią lepszy przegląd sytuacji w zakresie potencjalnych wyników. Promocja regionu stwarza lepsze możliwości funkcjonowania jego mieszkańców, o czym przekonały się osoby z wielu terenów.