Znaczna część marketerów kojarzy parasole reklamowe z jesienią i opadami deszczu. I błąd. Poniższy tekst pomoże Wam w przekonaniu się, że parasole mogą być gadżetem reklamowym na każdą pogodę, nawet na największe upały. A do tego to skuteczny nośnik reklamy.
Tekst odpowie m.in. na pytania:
- dlaczego warto na szeroką skalę wykorzystywać parasole reklamowe?
- jak dobierać modele parasoli do akcji reklamowych?
- czy jakość parasola ma znaczenie?
- co może reklamować parasol?
- jakie parasole są godne Twojej uwagi – przegląd wybranych modeli.
Zacznijmy może od próby klasyfikacji parasoli. Bardziej obeznani z tym tematem wiedzą, że parasole dzielą się na różnego rodzaju typy. Postaram się tutaj opisać pokrótce każdy z nich, ale po kolei.
Dlaczego warto na szeroką skalę wykorzystywać parasole reklamowe?
Najłatwiejsza odpowiedzią jest – ponieważ nie robią tego inni. Nie o to jednak chodzi. Parasole reklamowe mają to do siebie, że są dość duże i w odróżnieniu od długopisu ciężko je ukryć. W dodatku wbrew pierwszym skojarzenia, parasol jest atrybutem całorocznym, o tym, że w upalne dni nawet ten przeciwdeszczowy daje cień większość z nas zapomina. Wielkość parasola też jest nie bez znaczenia – duża powierzchnia to duży nadruk reklamowy a osoby chroniące się przed deszczem czy skwarem stają się niejako nośnikami darmowej reklamy. To już wystarczające argumenty przemawiające na korzyść parasoli z nadrukiem reklamowym.
Jak dobierać modele parasoli do akcji reklamowych?
Odpowiedź na to pytanie należy zacząć od zdefiniowania typów parasoli. Od prostego podziału na te chroniące przed deszczem czy słońcem po te ogrodowe i plażowe możemy przejść do określenia kształtu czaszy. Na rynku dostępne są nie tylko klasyczne modele o czaszy zbliżonej do okręgu, ale i modele trójkątne, czy kwadratowe. Te nietypowe właśnie z pewnością przyciągają większa uwagę przechodniów, a o to przecież w całej idei gadżetów reklamowych chodzi.
Czy jakość parasola ma znaczenie?
Częstym błędem specjalistów od marketingu jest kryterium im tańszy gadżet tym lepszy. Jest to błędne założenie ponieważ jak wszystko co nas otacza im jest tańsze, tym gorszej jakości, a najgorsza formą reklamy będzie parasol który rozpadnie się już po pierwszym użyciu. Nasz klient zapamięta to na pewno i takie skojarzenie utrwali się mu również z naszą marką, a miało być zupełnie inaczej. Aby temu zapobiec warto wybrać modele nieznacznie droższe, za to lepiej wykonane i trwałe. To wydatek który się opłaca bo budujemy podświadome skojarzenie z marką. Ważne by było to skojarzenie dobre i nawiązujące do solidności, jakości i trwałości.
Co może reklamować parasol?
Najłatwiej powiedzieć, że wszystko, ale trudno mi sobie wyobrazić parasol reklamowy dla dzieci promujący alkohol, czy inne rzeczy dla dzieci nieosiągalne. Warto mieć tez na uwadze, że czasami lepiej zareklamować firmę niż konkretny wyrób. O ile dość zabawnie może wyglądać parasol z nadrukowanym zaworem pneumatycznym, to ten sam parasol z logiem firmy i hasłem, lub mottem może już być łakomym kąskiem dla kolekcjonerów gadżetów reklamowych. Oczywiście w niektórych wypadkach można pokusić się o wykorzystanie kształtu parasola do celów reklamowych – ot parasol o sześciu bokach może całkiem zgrabnie promować producenta śrub.
Jakie parasole reklamowe są godne Twojej uwagi – przegląd wybranych modeli.
Na rynku istnieje wiele modeli parasoli reklamowych. Postaram się tutaj przybliżyć najciekawsze modele, krótko opisując ich atuty.
źródło: gadzety-z-logo.pl/IT1653-48/damska-mini-parasolka-w-etui-86.html
Kompaktowy parasol reklamowy mieści się w każdej torebce, oraz w większych kieszeniach płaszczy. Dzięki temu bardzo często towarzyszy naszym klienta w codziennych dojazdach do pracy czy zakupach. Stanowi plan awaryjny na wypadek niezapowiedzianego deszczu. Ten typ najczęściej wybierają kobiety, warto o tym pamiętać dobierając gadżet do grupy docelowej.
źródło: gadzety-z-logo.pl/GM-47886-44/parasol-automatyczny-7991.html
Parasol golfowy, nazywany tez prostym – to co go wyróżnia to prosta rączka. Stanowi ciekawą alternatywę dla klasycznie wygiętych parasoli i z pewnością zainteresuje odbiorców. Co ciekawe, niektóre modele – te z metalowym szkieletem, można grawerować laserem. To świetna okazja, żeby tuż przed oczami posiadacza umieścić dodatkowy komunikat.
źródło: gadzety-z-logo.pl/56-0105015/parasol-artist-z-nadrukiem-do-kolorowania-9584.html
Dziecięcy parasol kolorowanka. To dopiero majstersztyk kolorowy parasol reklamowy dla dzieci – sam w sobie już przyciąga uwagę, ale ma też ukrytą moc – szablony do pokolorowania. Taki parasol na pewno zapadnie w pamięci rodzica i wszystkich którzy go zobaczą. Dlaczego? Wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie kiedy ostatnio widzieliśmy parasol – kolorowankę?
źródło: gadzety-z-logo.pl/56-0103276/quatroparasol-z-kwadratowa-czaszaszyny-z-wlokna-9496.html
Kwadratowy parasol reklamowy. Już wcześniej wspominany, ma ciekawy i nietypowy kształt, w dodatku, co widać na zdjęciu, nie odjedzie nam w czasie suszenia, jak może się to zdarzyć tym bardziej kolistym. Ponadto w całej gamy parasoli reklamowych ma chyba największą powierzchnię zadruku, jak by nie patrzeć, to tez argument przemawiający za takim wyborem. To, że nieczęsto się go widuje na ulicach stawia go w czołówce mojego prywatnego rankingu parasoli reklamowych.
źródło: gadzety-z-logo.pl/56-0102084/panoramic-parasolautomatyczny-z-paskiem-na-ramie-9398.html
Skrót POE przeciętnemu zjadaczowi chleba mówi niewiele, ale przeźroczysty parasol reklamowy to dokładnie to samo. Powiedzmy szczerze, ilu z nas chciało beztrosko spojrzeć w niebo podczas deszczu? Ten model nam to umożliwia i to bez obawy o zmoczenie. Genialne. Wystarczy dodać logo, wymieszać i mamy gadżet reklamowy, który rozejdzie się szybciej niż plotka o premiach świątecznych…
źródło: gadzety-z-logo.pl/56-0103242/parasol-z-wlokna-szklanego-triangle-9471.html
Parasol łączący w sobie dwie grupy. Po pierwsze oparty o szkielet z włókna szklanego jest wytrzymały i lekki, oprze się każdej wichurze, nawet tej sztormowej. Po drugie ma jeden z najrzadziej spotykanych kształtów. Jest trójkątny (no prawie, ale tyle wystarczy). Zatem to doskonały wybór na wietrzną jesień, oraz wszędzie tam, gdzie liczy się trwałość, wysoka jakość i innowacyjność. Tak można opisać Twoją firmę? Zatem masz już faworyta…
źródło: gadzety-z-logo.pl/56-0104212/olbrzymi-parasol-typu-golf-concierge-9582.html
Reklamowy parasol w rozmiarze XXL to coś doskonałego w każdej akcji reklamowej nastawionej na integrację i działanie w zespole. Z doświadczenia mogę tez powiedzieć, że sprawdza się w hotelach – jako element ochrony przed deszczem wysiadających z pojazdów gości i VIPów. Solidny i rzucający się w oczy, to jak go zaprzęgniemy do kampanii promocyjnej zależy tylko i wyłącznie od nas samych.
źródło: gadzety-z-logo.pl/KC5193-04/luksusowy-parasol-z-filtrem-uv-620.html
Na początku tekstu wspominałem o tym, że parasol to nie tylko ulewa. Oto doskonały przykład, parasol wysokiej jakości wyposażony dodatkowo w powlokę filtrująca promieniowanie UV. Doskonały na lato. Już oczami wyobraźni widzę go w kampanii kremów do opalania na każdej plaży, basenie i parku miejskim.
źródło: gadzety-z-logo.pl/V4118-08/parasol-automatyczny-z-plastikowa-raczka-4477.html
Parasol dwukolorowy. To jeden z ciekawszych modeli chociażby ze względu na rozłożenie kolorów właśnie. Zwykle parasol zszywany jest z dwubarwnych pasów, ułożonych naprzemiennie, ten ma dwie powłoki, zewnętrzna jest w innym kolorze niż wewnętrzna. Osobiście lubię ten konkretny model. Kojarzy się z słońcem, w środku można nadrukować kilka radosnych chmurek i nasze logo, a nawet w czasie największej ulewy nasi klienci mogą liczyć na swoje własne małe słoneczko nad głową.
Mam nadzieję, że ten tekst pomógł Wam w przekonaniu się, że parasol jest dobra inwestycją w gadżety reklamowe. Chętnie poznam Wasze uwagi, zapraszam do dyskusji na profilu:
https://www.facebook.com/gratisownia
Tęczowe parasole – wyróżnij się z tłumu
Duży wybór parasoli ma tę zaletę, że znajdziecie coś na każdą okazję. Na kwietniowe zawirowania pogody i polską szarugę świetnie sprawdzi się wybór taki jak wielokolorowy parasol.
Nawet proste, jednokolorowe logo wypada na nim efektownie a efekt wizualny poprawi humor zarówno obdarowanemu, jak i przechodniom. Kliknij w kolorową czaszę i sprawdź sam!