Jesień w pełni, kolorowe liście spadają z drzew, poranne mgły unoszą się tu i ówdzie, w naszym kubku termicznym przyjemnie pachnie cieplutka kawa… O taaak, sielanka.
To o czym zapomnieliśmy? No tak. Październik! Biznesowe Święta już za pasem i już ostatni dzwonek na firmowe prezenty bożonarodzeniowe!
No to czas start:
- koncept
- budżet
- projekt
- akceptacje wewnętrzne
- dostępność
- zamówienie
- akceptacja wizualizacji nadruku, którą przygotował nam nasz dostawca gadżetów reklamowych
- czas realizacji
- pakowanie
- dostawa
Et voila! Jesteśmy optymistycznie rzecz ujmując w połowie listopada. Teraz wystarczy tylko przepakować nasze upominki reklamowe i wyekspediować je do klientów.
Czyli?
Czyli jesteśmy SPÓŹNIENI.
Co teraz?
Po pierwsze:
Po drugie:
Żelazne klasyki z kategorii świąteczne upominki z logo firmy – czyli znane, lubiane i sprawdzone.
Kalendarze książkowe
czyli upominki firmowe pozwalające na głęboką personalizację. Każdy dostawca gadżetów reklamowych pozwoli nam konfigurować spośród parametrów takich jak:
- format kalendarza – najpopularniejsze to A5 i B5, A4 oraz kieszonkowe A6
- rodzaj makiety – w zależności od potrzeb możemy wybrać kalendarz dzienny lub jeżeli ktoś woli kalendarz tygodniowy, kalendarz z wyklejką reklamową lub wkładką reklamową.
- rodzaj oprawy kalendarza reklamowego twarda, miękka lub zintegrowana (dla tych, którzy potrzebują opcji pośrodku), ponadto możemy zdecydować czy kalendarz ma być szyty czy klejony
- dodatkowe funkcjonalności – możemy wybrać kalendarz z gumką, kalendarz zamykane na magnes lub zatrzask, kalendarz z okuciami, kalendarz z długopisem, kalendarz z power bankiem a nawet kalendarz antybakteryjny – możliwości jest mnóstwo.
- rodzaj pokrycia – tutaj mamy do wyboru ekskluzywne pokrycia z tradycyjnej skóry, ze skóry syntetycznej, kalendarze z pokryciem tekstylnym itd.
- technologia znakowania – możemy wykonać nadruki i tłoczenia ale konkretną dla danego pokrycia kalendarza technologię najlepiej skonsultować z opiekunem handlowym.
“Nie ma na stanie”?
Cóż, jeżeli czytasz ten tekst końcem października, to istnieje spore prawdopodobieństwo na kłopoty z dostępnością naszych upragnionych kalendarzy i generalnie większości dedykowanych świątecznie popularnych.
Nasza rada: wykorzystaj notesy.
Notesy reklamowe
są równie praktyczne i funkcjonalne jak kalendarze z nadrukiem. Ponadto nie są produktem sezonowym ergo problemy z dostępnością czy dodrukiem zdarzają się zdecydowanie rzadziej.
Tak, jak kalendarze reklamowe, notesy posiadają wiele możliwości spersonalizowania ich i zaadaptowania do konkretnych potrzeb.
Od klasycznego nadruku na okładce, tłoczenia logotypu poprzez zadruk wyklejki, grawerowanie okładki itp.itd.
Jeżeli idzie o estetykę wybór jest co najmniej zbliżony do tego, jaki proponują nam producenci kalendarzy.
Zestaw zimowy – do kawy/herbaty
czyli coś co chyba u każdego budzi ciepłe skojarzenia. W odpowiedniej konfiguracji filiżanka reklamowa, dzbanek z nadrukiem lub kubek z logo może być naprawdę eleganckim i praktycznym upominkiem w dobrym tonie. Warto wziąć pod uwagę grupę obdarowywanych, jej specyfikę i preferencje.
Na przykład w korporacji dobrze sprawdzą się dizajnerskie zestawy kubków lub dużych filiżanek ze spodkiem, najlepiej z indywidualnie dobranym nadrukiem, niekoniecznie reklamowym wprost. Porozmawiaj z realizatorem sprzedaży o możliwości wzbogacenia logo o jakąś błyskotliwą myśl przewodnią lub poprawiającą humor grafikę, na pewno przyjdą z pomocą.
Ceramika reklamowa wcale nie musi być tylko nudnym kubkiem z logo.
W bardziej eleganckiej, klasycznie nowoczesnej wersji z pomocą przyjdą nam modne szklanki z dwuwarstwowego szkła borokrzemianowego z pokrywką bambusową i silikonową uszczelką. Bardzo praktyczne rozwiązanie podczas wyprawy do kuchni w ruchliwym open space.
Dla klientów spieszących się co dzień do pracy w korkach efektywnie będzie zaplanować dobrej jakości, szczelne, łatwe w utrzymaniu czystości kubki termiczne z grawerem. Porządny kubek termiczny to w zasadzie temat na osobny artykuł, ale z autopsji wiem, że dobrej jakości kubek termiczny z logotypem to jeden z najchętniej używanych i najczęściej zabieranych z sobą giftów reklamowych ever.
Skończyły się kubki z nadrukiem świątecznym? Nie ma strachu. Możliwości technologiczne znakowania pozwalają na wykonanie własnego świątecznego wzoru na niemal każdym rodzaju ceramiki reklamowej. Nie bójmy się postawić na rozbudowane, oryginalne znakowanie – często powstają w ten sposób rzeczy zupełnie wyjątkowe,
jak, na ten przykład, wyklejka notesu z odręcznymi podpisami i życzeniami wesołych świąt pracowników pewnej znanej mi firmy lub humorystyczne kubki na każdą kieszeń. Efekt przesympatyczny – przyznam się, plotkowaliśmy o tym w branży:)
Na koniec warto takie zestawy wzbogacić choćby o mieszankę herbat, słoiczek naturalnego miodu lub słodycze reklamowe. Dobrej jakości krówki z nadrukiem firmowym mogą być doskonałym nośnikiem np. naszych świątecznych życzeń a do kawy pasują jak ulał.
Zestawy biurowe i piśmiennicze
a więc upominek absolutnie uniwersalny i dający spore pole do popisu jeżeli idzie o możliwości tworzenia zestawów, różnicowanie ich względem estetyki, kolorystyki, zawartości i wartości. Dobrze przemyślany zestaw złożony z długopisów i ołówków, notesów, gadżetów na biurko, klipsów, podkładek, lub po prostu zgrabnie skompletowany piórnik wcale nie musi być nudny, wtórny i banalny a przyda się każdemu.
Wieloelementowe, niestandardowe zestawy, których myślą przewodnią jest długopis z logo firmy, lub szerzej – firmowe artykuły biurowe – mogą wydawać się skomplikowane w realizacji i konfiguracji zamówienia ale doświadczony opiekun handlowy bez problemu będzie w stanie przygotować nam kilka propozycji np. w zależności od półki budżetowej i przeprowadzić nas przez cały proces realizacji.
Dodatkowo dobrze jest poprosić naszego dostawcę gadżetów reklamowych o pomoc w odpowiednim przygotowaniu projektu, tak aby zoptymalizować koszty nadruku na wybranych gadżetach.
Wybór indywidualnego zestawu wyklucza również prawdopodobieństwo, że nasz bożonarodzeniowy prezent dla klienta zdubluje się z wyborem konkurencji.
Coś co przypomni o nas w wolnym czasie
pierwszą myślą przy wyborze gadżetów z nadrukiem logo przeznaczonych na prezenty bożonarodzeniowe jest najczęściej dopasowanie do branży i obszaru w którym się biznesowo poruszamy.
Chwalebna myśl i są przypadki, w których odstępstwa od niej nie są wskazane.
Nasi klienci i kontrahenci co raz więcej uwagi przywiązują do work-life balansu. Pomyślmy czy w naszym przypadku skupienie się na stronie life nie okaże się bardziej efektywne i efektowne zarazem.
Nie oznacza to jednak, że nasze gadżety z nadrukiem nie mogą być oryginalnie skomponowane i kreatywne a świątecznego charakteru możemy nadać każdemu z tysięcy produktów przy pomocy sprytnie zaprojektowanego nadruku.