Wielu marketingowców, lub tez, jak głosi nowomowa – marketerów, zastanawia się, jaki jest sens wydawania pieniędzy na gadżety reklamowe. Wielu z nich podważa słuszność tego typu działań, przenosząc akcent na bardziej wyrafinowane i będące obecnie trendy techniki dotarcia do klienta.
O tym, jak bardzo się mylą i o tym jakie realne korzyści płyną z posiadania gadżetów reklamowych w dzisiejszym tekście Gratisownia.pl
Sezon targowy niby w pełni ale w popandemicznej rzeczywistości mamy co analizować. Wszystko wskazuje na wielki powrót gadżetów reklamowych, które w ostatnim czasie wydawały się być zepchnięte na boczny tor przez działania w sieci. Okazuje się jednak, że cyfrowe obcowanie z marką, to dla człowieka za mało. Możliwość obcowania z firmą w sposób realny i namacalny wpływa na zmysły zdecydowanie lepiej i dłużej. I na zapamiętywalność Twojej Marki 🙂
Jednym z pytań, na które odpowiadali respondenci, był czas, w jakim wykorzystywano gadżety reklamowe. Jest to kluczowa informacja dla działów promocji i marketingu., a sam wynik, nieco zaskakujący i obiecujący zarazem.
Drugim, kluczowym aspektem dla gadżetów reklamowych – jak i dla całej reklamy, jest nasycenie odbiorcy. Czy nasz przekaz nie ginie w natłoku innych reklam? W wypadku gadżetów reklamowych mamy całkiem spore szanse na bycie zapamiętanym. Wynika to z dość niskiej liczby gadżetów reklamowych, jaką otrzymują klienci. Tylko co 20 badany otrzymywał gadżet częściej niż raz w miesiącu. Najczęściej, w skali roku przeciętny klient otrzymuje do pięciu sztuk gadżetów lub upominków firmowych.
Badanie wykazało, że 86% obdarowanych zapamiętało nazwę firmy, od której upominek pochodził. Idąc dalej, 35% tej grupy podjęło działania mające na celu współpracę z firmą, od której otrzymało trafiony gadżet.
Zatem przeliczając wprost – średnio co trzeci obdarowany staje się klientem. Znacie narzędzia, które miałoby podobną skuteczność pozyskiwania. Taką konwersję? Skuteczność ta wynika wprost z rodzaju gadżetów reklamowych, jakie chcielibyśmy analizować. Nie ma co się oszukiwać, że najtańszy długopis reklamowy zadziała tak samo, jak ten sam produkt z nieco wyższej półki. Ten temat będzie jeszcze poruszony na naszym blogu – warto zapisać się do newslettera i być zawsze na bieżąco.
Gadżety reklamowe, oprócz działania bezpośredniego – w postaci kontaktu (i dalszych decyzji zakupowych) wpływają bardzo mocno na świadomość klienta o marce. Aż 86% obdarowanych gadżetem reklamowym potrafi wymienić nazwę firmy, od której otrzymała upominek.
Przy tak wysokiej skuteczności i zapadalności w pamięci podstawowym obowiązkiem ofiarodawcy powinno być zadbanie by upominek był trwały. Jeśli, zgodnie z wynikami badania, zakładamy, że nasz gadżet może posłużyć nawet rok, musimy mieć pewność, że ów rok on wytrzyma. Bo tak samo jak dobry gadżet reklamowy buduje dobre skojarzenia z marką, tak nietrwały i niskiej jakości może się odwrócić przeciwko nam. Tekst powstał w oparciu o badanie rynku przeprowadzone przez ConQuest Consulting.