o marketingu, gadżetach, fajnych rzeczach, nadrukach, fakapach oraz o tym jak uszczęśliwić siebie i własnych klientów przy użyciu upominku reklamowego z nadrukiem. I nie, niekoniecznie "logo większe i na środek" ;)

nadrukownia.pl

Siła grafiki. Grafika prawdę Ci powie… Przykuj uwagę Klienta na dłużej niż 5 sekund

Siła grafiki. Grafika prawdę Ci powie… Przykuj uwagę Klienta na dłużej niż 5 sekund

Czym jest dobra grafika? Co decyduje, że jedne obrazy zostają z Tobą na dłużej, a inne ulatują z pamięci bez śladu? W jaki sposób dobra grafika wpływa na jakość druku? To dylematy, z jakimi na co dzień mierzą się graficy nie tylko w agencjach reklamowych, ale i specjaliści od marketingu czy social mediów w każdej firmie. W jaki sposób „produkować” pożądane grafiki? Czy jest na to jeden, złoty środek?

Jak przekonać Klienta do zakupu produktu? Postaw na emocje!

Popatrz na przykładową grafikę. Jakie wzbudza w Tobie emocje? Czy zatrzymałeś na niej swój wzrok przynajmniej przez 5 sekund? Jeśli tak, to jest szansa, że wskazany obraz zakorzeni się w Twojej głowie na dłużej. Jak to możliwe? To za sprawą Twojego mózgu, który w każdej chwili życia dokonuje selekcji różnego rodzaju bodźców. Wybór, co jest dla Ciebie istotne, jest dokonywany poza świadomymi decyzjami człowieka i określa kształt rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Mózg wybiera te dźwięki, smaki, czy np. właśnie obrazy, które w jakiś sposób są dla niego ważne. Jeśli wskazany obraz wywoła w Tobie silną reakcję emocjonalną – odczujesz pozytywne albo negatywne odczucia – „zakotwiczą się” on w Twoim mózgu. Teraz masz otwartą drogę, by dokonać zakupu wybranego produktu. To dlatego w marketingu emocji Klienci kupują emocje i skojarzenia, a nie same produkty. Ważny jest dla nich na wstępie ładunek emocjonalny, jaki niesie ze sobą dany obraz.

Jeśli wybrana grafika produktowa wywoła w odbiorcy chęć posiadania tej rzeczy, zakup jest tylko kwestią czasu. Klient zidentyfikuje obraz ze swoją konkretną potrzebą. Gdy uzna, że jesteś w stanie rozwiązać jego problem, poświęci Tobie więcej czasu i zostawi u Ciebie swoje pieniądze. To jego silna reakcja emocjonalna wzbudzi w nim chęć potrzeby zakupowej, a dopiero potem logika uzasadni konieczność tego wyboru.

Klient musi jednak uznać, że oglądana przez niego grafika niesie ze sobą spójny przekaz marketingowy Twojej firmy, wiąże się z Twoją branżą, produktem, który jest mu potrzebny lub dobrze się kojarzy. W ten sposób zyskasz wiernego kupującego.

Jak treść wpływa na wrażenia zakupowe u Klientów? Wyodrębnij korzyści dla odbiorcy

Obraz to jedno, a treść drugie. Dlatego w dalszej kolejności o wyborze Twojego produktu zdecyduje treść (nagłówek, hasło, np. zajawka na fanpage’u firmy na Facebooku kierująca do artykułu blogowego) – konkretny przekaz na temat Twojego produktu, usługi i wskazanie korzyści, jakie dzięki temu może uzyskać sam odbiorca.

Grafika musi spełniać też inne ważne kryteria takie jak: odpowiednia rozdzielczość obrazu, wielkość grafiki właściwa dla konkretnej platformy w social mediach, dobór kolorów dostosowany do Twojej marki, konkretna czcionka w nagłówku itd.

Dlatego projektując grafikę i jej treść, zastanów się, jak może poczuć się odbiorca w zderzeniu z obrazem i komunikatem, jakie pytania mogą pojawić się w jego głowie. Silnie wykreowany związek emocjonalny między produktem a odbiorcą sprawi, że dokona on zakupu Twojego produktu. Dlatego tak ważna jest zasada 5 sekund, która zdecyduje, czy odbiorca zostanie z Tobą, czy zacznie szukać rozwiązania swojego problemu u konkurencji.

Na wrażenia zakupowe wpływają więc zdjęcia produktowe, opinie o produktach i opisy produktowe. Szybkość oceny informacji i selekcja wiadomości zdecydują, czy obraz i treść będą powiązane z realnymi potrzebami Twoich Klientów i pozytywnie wpływają na ich doświadczenia zakupowe.

Jeśli pojawi się jakaś uwaga u odbiorcy już na wstępie, to potencjalny Klient odejdzie. Pamiętaj o mocy oddziaływania na użytkownika.

Zaprojektuj z Nadrukownia.pl swoją grafikę na produkty firmowe

Współpracuj z Nadrukownia.pl, aby wyróżnić swój biznes i mieć produkty z efektowną grafiką. Zrób efekt wow na swoich Klientach i pracownikach. Umieść swój spektakularny nadruk na dowolnych produktach i ożyw swój biznes na wiosnę. Skontaktuj się z naszymi handlowcami, a my pomożemy Ci stworzyć idealną wizualizację dla Twojej firmy i dobrać odpowiednie produkty, na których możesz umieścić swoje znakowanie.

Napisz lub zadzwoń do nas:

[email protected]; tel.: 539 991 116;

[email protected]; tel.: 664 417 590

SPRAWDŹ nasze inne techniki znakowania

Co możemy dla Ciebie nadrukować?

Możesz również polubić…