Dobra reklama powinna bawić, wzruszać aż do łez, a poza tym przyciągać wzrok wysoką jakością zdjęć i estetyczną scenografią. Obok najlepszych reklam trudno jest przejść obojętnie. Zapadają również na długo w pamięć. Końcówka roku jest zazwyczaj czasem podsumowań – 2018 rok to ciekawy czas dla branży reklamowej. Które reklamy można uznać za jedne z lepszych?
Do wyróżniających się w medialnym świecie reklam można zaliczyć reklamę Mastercard. Ku uciesze fanów piłki nożnej wystąpił w niej legendarny brazylijski piłkarz Pele. Reklama miała podkreślić bezcenne chwile w Lidze Mistrzów, której sponsorem jest Mastercard. Poza tym jej cel polegał na inspiracji ludzi do realizowania pasji i zamianie każdej chwili w niesamowite wspomnienie. Pele wspomniał o kilku momentach w historii Ligi Mistrzów, które miały duże znaczenie dla fanów piłki nożnej.
Wśród szokujących reklam, które zapadają na długo w pamięć, można zaliczyć również spot smartfona iPhone X, który przygotował australijski oddział Apple. W reklamie pokazuje fragmenty wesel homoseksualnych par. Materiał ma wydźwięk społeczny – w zeszłym roku Australia dopuściła możliwość zawierania małżeństw przez pary tej samej płci.
W tym roku pojawiła się również kolejna odsłona kampanii reklamującej portal rekrutacyjny Pracuj.pl. Seria spotów jest realizowana pod wspólnym hasłem Szef i reszta. Reklamy z przymrużeniem oka pokazują różne sytuacje, które mogą zainspirować pracowników do zmiany pracy. Najświeższe spoty w roli głównego bohatera pokazują szefa, który karci pracowników za niewypełnianie swoich obowiązków zgodnie z jego wskazówkami.