Gadżety towarzyszą nam od stuleci. Wiele z nich powstało przez przypadek. Niektóre nie wychodzą z mody od dekad, niosą ze sobą ładunek emocjonalny albo ulegają małym modyfikacjom. Jedno jest pewne: historia gadżetów reklamowych jest fascynująca.
Łap okazje jako pierwszy! Bądź z nami i zapisz się do nowego informatora Gratisownia.pl
Świat gadżetów reklamowych jest jak moda…
Z gadżetami jest jak z modą: lubią zmieniać się, a niektóre trendy powracają po latach. Dzięki nim możesz „ubrać” swoją markę i wypromować się w świecie. Inspiracji na nowe modele szukasz w naturze, na ulicy, w codzienności. Odpowiadasz na potrzeby innych. Tworzysz i kupujesz wynalazki, które intrygują, przykuwają uwagę, zmieniają sposób życia.
Jak mawiała Miuccia Prada, włoska projektantka mody: „moda to żywy język”. Podobnie jest z gadżetami reklamowymi – dzięki nim możesz przekazać to, czego nie da się wypowiedzieć tysiącami słów.
Doskonale ujęła to w dwóch zdaniach brytyjska projektantka mody, Stella McCartney: „Myślę, że osobisty styl zaczyna się od wewnątrz, ponieważ jest to filozofia i podstawa. Jeśli jesteś szczery i wierny sobie, będziesz miał najlepsze poczucie osobistego stylu”.
Dlatego jeśli chcesz zbudować spójny wizerunek własnej firmy, szukasz wyposażenia dla swojej marki, czy chcesz zyskać użyteczne i oryginalne gadżety reklamowe, które przykują uwagę Klientów i pracowników, jesteś na dobrej drodze. Wyznacz swoją modę i podążaj nią, bo sam tworzysz trendy, a Twoje produkty firmowe – „wynalazki” najlepiej określają Twój biznes. Pomoże w tym Gratisownia.pl – skontaktuj się z naszym działem handlowym, a podamy pomocną dłoń.
Popularność gadżetów reklamowych ma swój kalendarz
Gdzie można doszukiwać się jednak początków historii gadżetów reklamowych? To jak się okazuje jest historia zamierzchła… Jeśli dzisiaj naczynia ceramiczne możemy nazwać właściwie gadżetami, to pierwsze trwałe naczynia pojawiły się już w neolicie. Tę młodszą epokę kamienia datuje się na ok. 8000-7000 lat p.n.e. W takich naczyniach z wypalanej gliny (nie były one szyte ze skóry, czy wyplatane z pędów korzeni) ludzie przechowywali żywność, czy gorące posiłki. To właśnie w neolicie powstały pierwsze trwałe naczynia, misy, garnki, czy różne figurki.
Niektórzy badacze początki gadżetów wiążą jednak z… prezydenturą Jerzego Waszyngtona i rokiem 1789. Z okazji powołania na stanowisko głowy państwa powstała odznaka upamiętniająca to przełomowe wydarzenie. Czy to był fajny gadżet na ówczesne czasy? Opinie są raczej pozytywne.
Co wydarzyło się później? Blisko 100 lat później, niejaki Jasper Meek zaczął produkować reklamy na… torbach płóciennych. To one stanowiły formę promocji jednego ze sklepów obuwniczych. Inni drukarze zaczęli węszyć w tym dobry interes i powielać jego pomysł. Wkrótce kolejni zaczęli drukować reklamy na różnego rodzaju gadżetach, jak np. worki, czapki, czy torby. Interes dobrze prosperował, a świat gadżetów nieuchronnie przeobrażał się w następnych latach. Co mamy dzisiaj?
Jedne gadżety nadal powstają przez przypadek, a inne to celowo zaplanowana i skrupulatnie realizowana wizja projektanta. Produkty są tworzone zgodnie z duchem czasu i rozwijającej się technologii. Popyt jest oczywiście na sezonowe przedmioty np. latem – przykładowo na dmuchane gadżety, a zimą np. na świąteczne produkty.
Jedni cenią sobie minimalizm, a inni przepych. Firmy chcą jednak posiadać swój „znak rozpoznawczy” – gadżety reklamowe, dzięki którym będą rozpoznawalne na rynku, zjednają sobie nowych Klientów, będą kojarzyć się z konkretną marką i nie dadzą o sobie zapomnieć. Takie upominki są także rodzajem premii dla pracowników, towarem rozdawanym podczas różnych eventów i konferencji.
Historia gadżetów reklamowych atrakcyjnie zapakowana
Gadżety są wytworem kultury masowej, a inwencja producentów nie zna granic. Wydarzenia historyczne są przyczynkiem m.in. do powstania patriotycznych gadżetów: odzieży z umieszczonymi symbolami narodowymi, czy zabawek np. popularnych żołnierzyków lub nawet gier komputerowych.
Gadżety nawiązują do przeszłości lub zdarzeń obecnych, jak np. wojna w Ukrainie (mamy przecież ostatnio wysyp toreb, czy koszulek z grafikami nawiązującymi do pokoju na świecie – hasło STOP War w nawiązaniu do wojny w Ukrainie).
Gadżety nie dają zapomnieć o przeszłości. Są wyrazem tęsknoty za tym, co minione, a także – celebracją historii, emocjonalną kartą za czasem utraconym. Jednych przeraża ich wydźwięk, a innych fascynuje.
Gadżety reklamowe jako amulety wielu firm i znak rozpoznawczy
Często gadżety są traktowane jak amulety, które przynoszą szczęście, jak np. słynny obraz Żyda z pieniędzmi. Można go spotkać w wielu domach i instytucjach. Ma przynosić pomyślność w finansach domowników.
To właśnie pomysł na taki obraz Żyda i przypisanie mu „odpowiedniej symboliki” przysporzyło mu rzesze fanów.
Jak znaleźć jednak takie perełki w świecie gadżetów? Jak wyróżnić się w tłumie podobnych produktów?
Ludzie często wybierają z pozoru atrakcyjne, ale przeciętne produkty: nijakie, zwyczajne, aby próbować dotrzeć do mas. W jaki jednak sposób poprzez swoje unikatowe gadżety (czyli właściwie jakie?) mogą odnieść sukces w rozpoznawalności własnej marki?
Przy okazji warto nadmienić, na jaki ciekawy zabieg promocyjny zdecydował się pewien włoski rzeźnik, Dario Cecchini, którego wspomina Seth Godin w książce „Fioletowa krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny”. Cecchini jest bardzo znany, a tłumy u niego kupują. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: jest „inny” niż wszyscy: recytuje Dantego, a do problemów podchodzi z poczuciem humoru i zawsze znajduje oryginalne rozwiązania. Kiedy np. Unia Europejska zabroniła sprzedaży wołowiny z kością, ten włoski rzeźnik postanowił, z właściwym sobie poczuciem humoru, pochować przed sklepem swój kultowy befsztyk z kością w prawdziwej trumnie! To tylko przykład jego ekscentryczności, ale i oryginalny sposób na rozpoznawalność. Działa!
Jakie gadżety reklamowe wybrać? Co decyduje o ich popularności?
Czy jednak „taka kreatywność” może kiedyś się skończyć. Co wtedy? Jak się okazuje nawet najznakomitszy, nietuzinkowy, a często i tani produkt, może po prostu spowszednieć z czasem – stać się zwyczajny. Jakie jest wówczas rozwiązanie, aby nadal nasza firma była na topie? Odpowiedź jest taka, że… trzeba po prostu stale rozwijać się, zmieniać i odpowiadać na bieżące potrzeby Klientów, po prostu iść z duchem czasu, by budować silną i trwałą pozycję na rynku.
O atrakcyjności gadżetów reklamowych decyduje z pewnością kilka aspektów. Produkt musi być praktyczny, oryginalny i dobrej jakości. Czy cena musi iść w parze z jakością? Niekoniecznie. Jeśli chcemy produkt na lata, to zawsze mamy wybór względem czegoś.
Wiadomo, że każdy Klient ma sprecyzowane oczekiwania, więc wie, czego potrzebuje bez względu na zasobność swojego portfela, miejsce zamieszkania, czy wiek. Potrzeby są różne, więc muszą być dopasowane do specyfiki jego branży i Klientów. Czy decydujesz się na standardy jakości dobre, czy powtarzalne? Musisz mądrze zdecydować.
Krótka historia gadżetów marketingowych: gdy kreatywność spowszednieje i siła sloganu reklamowego
Co możesz zrobić, gdy Twój produkt się opatrzy odbiorcom i zainteresowanie nim nie będzie już takie, jak na początku jego świetności? Nic straconego. Jeśli cały czas badasz, optymalizujesz swoją ofertę, monitorujesz skuteczność swoich działań, jesteś na dobrej drodze. W razie konieczności wybierasz nowe produkty reklamowe lub promujesz już te sprawdzone, ale z nowym i ciekawym przekazem. Wiedz o tym, że „nieszkodliwość najpopularniejszych produktów to ich największy atut”, jak podkreśla Seth Godin w książce „Fioletowa krowa…”
Myśl cały czas o tym, co może przyciągnąć Klientów i zjednać ich serca. Pamiętaj, że potęga sloganu to olbrzymia siła Twojego przekazu.
Dodaj właściwy przekaz do produktu: grafikę, logo, aby produkt był całkowicie Twój. Potem już tylko na Twojej głowie będzie leżeć aspekt reklamowania swojego gadżetu i pokazania go swoim Klientom, aby nawiązać bądź utrzymać trwałe relacje.
Połączenie doskonałej obsługi Klienta z odpowiednią prezentacją towaru to gwarancja sukcesu. Poza tym bądź odważny i wybieraj mądrze. Ośmiel się, a potem będzie już z górki.
Obierz właściwą strategię marketingową. Stwórz swój produkt i zapisz historię swojej marki na kartach historii gadżetów reklamowych.
Fajne produkty firmowe z nadrukiem poleca Gratisownia.pl
Gratisownia.pl posiada w ofercie blisko 70 tys. różnych produktów marketingowych, począwszy od kubków termicznych, notesów, długopisów poprzez ceramikę, elektronikę, odzież reklamową, a skończywszy np. na gadżetach dla dzieci, dla sportowców, idealnych na czas wolny itp.
Specjalizujemy się w nadrukach na każdym materiale: tekstylia, plastik, ceramika, drewno, szkło i tworzywa sztuczne. Wykonujemy takie metody znakowania, jak: sitodruk tradycyjny i sitodruk na okrągło, tampodruk, grawer laserowy, termotransfer, UV.
Masz pomysł na znakowanie swojego produktu? Nie wiesz, co wybrać? Daj nam znać. Stworzymy projekt zgodnie z Twoją koncepcją albo zaproponujemy coś własnego.
Zapytaj o ofertę nasz dział handlowy – tel.: 32 413 40 11, napisz do nas: [email protected]
Łap okazje jako pierwszy! Bądź z nami i zapisz się do nowego informatora Gratisownia.pl