W dzisiejszym marketingu gadżety reklamowe odgrywają niebagatelną rolę. Spotykane są w wielu miejscach — na pokazach, w siedzibach firm i w sklepach, ale także na konferencjach i szkoleniach. Jakie przedmioty najlepiej sprawdzają się podczas kursów?
Budowanie wizerunku
Ażeby rozstrzygnąć, jakie gadżety najlepiej pełnią swoje funkcje, trzeba wyjaśnić, jakie jest ich zadanie podczas szkoleń. Przede wszystkim odpowiadają one za budowanie wizerunku firmy, co odbywa się poprzez:
– wzbudzanie sympatii
– zwiększanie rozpoznawalności firmy
Sympatia wobec firmy
Uczestnikom kursów wręczane są gadżety reklamowe, aby docenili oni firmę, która obdarowuje ich prezentami. Cel z pewnością nie zostanie jednak osiągnięty, jeśli przedmioty będą niesprawne. Dlatego też, w przypadku gadżetów na szkolenia bardzo ważna jest ich wysoka jakość. Tandetne przedmioty wzbudzają negatywne skojarzenia z firmą, co działa na jej niekorzyść.
Rozpoznawalność logo
Istotną funkcją gadżetów reklamowych jest również zwiększenie rozpoznawalności organizatora szkoleń. Jeśli jednak mają one rzeczywiście poszerzać zakres odbiorców, do których dociera dana firma, muszą być użyteczne, zarówno podczas kursów, jak i poza nimi. Praktyczne gadżety uczestnicy szkoleń zabierają ze sobą po ich zakończeniu, przez co widniejące na przedmiotach logo firmy dociera również do ich rodziny czy przyjaciół.
Dlatego też dobrze sprawdzają się długopisy czy też kubki. Osoby uczęszczające na kursy doceniają również niezwykle przydatne podczas wielogodzinnych kursów power banki.
Ponadto warto rozważyć także zakup gadżetów reklamowych przydatnych jedynie po zakończeniu szkolenia, a nie podczas jego trwania. W czasach, gdy dane stanowią największą wartość, cenne są urządzenia USB, takie jak pen drive czy czytnik kart. Nieco większą, lecz opłacalną inwestycją jest sprzęt elektroniczny — słuchawki, głośniki czy kalkulatory. Praktyczne, a przy tym relatywnie tanie są także chroniące prywatność naklejki na kamerki komputerowe czy etui na telefon.