O tych gratisach reklamowych pisano już wielokrotnie. Trzeba jednak przyznać szczerze, że długopisy reklamowe niezmiennie od lat są jednym z topowych produktów. Wystarczy się nieco rozejrzeć wokół siebie i w mgnieniu oka zobaczymy przynajmniej kilka takich produktów.
Pozorny długopis reklamowy to kilka jak nie kilkanaście typów produktów, z których istnienia nie zdajemy sobie sprawy aż do chwili, kiedy musimy je zamówić. Wybrać, ale co?
Długopisy plastikowe
Dostępne w ponad 400 wariantach skromnie licząc, a ich cena zaczyna się od 15 groszy za sztukę. Jak widać, jest to pozycja przystosowana do niskich budżetów, z drugiej strony, prestiżowe modele potrafią być wyceniane na blisko złotych 400 – zatem nie należy zawsze kojarzyć długopisu plastikowego z czymś tanim. Zamawiany zwykle w wysokich nakładach przeznaczone są do masowej dystrybucji – choćby w placówkach bankowych, urzędach czy jako składnik torby konferencyjnej.
Długopisy metalowe
Gdyby zaczynać od ceny, to najtańszy model metalowego długopisu jest dwukrotnie droższy od najtańszego plastikowego – to ta różnica w cenie jest uzasadniona nie tylko lepszymi materiałami, ale i znacznie lepszym chwytem podczas pisania. Druga istotną różnicą jest dostępność znakowania grawerem (laserem) na metalowych elementach długopisu. Świetnym przykładam efektów takiego znakowania jest seria długopisów MO9393. To model wykonany z aluminium powleczonego warstwą tworzywa sztucznego. Jego konstrukcja pozwala podczas grawerowania odsłonić metalową, malowaną warstwę korpusu co daje efekt „grawerowania kolorem”.
Długopisy ekologiczne
Najmodniejsza z kategorii długopisów reklamowych od wielu już miesięcy. Eko długopisy są tanie, modne i ekologiczne. Brzmi nieźle? Co więcej, są też wyjątkowo wdzięcznym upominkiem reklamowym, bo budują podwójnie wizerunek Twojej firmy. Raz pełnią funkcję informującą o Twoim istnieniu, dwa, pokazują, że środowisko naturalne nie jest Ci obce i troszczysz się o dobro planety.
Długopisy z notesem
Prawdziwe dwa w jednym i obiekt westchnień uczestników konferencji czy targów. W podstawowej ofercie mamy ponad 40 modeli w kilkuset odmianach – jestem pewny, że znajdziesz tu notes z długopisem godny nawet najdziwniejszego szkolenia czy targów. Szczególną popularnością cieszą się modele eko – ale to chyba już nikogo nie powinno dziwić. Zobacz naszą i zapytaj o ofertę skrojoną na Twoją miarę.
Komplety piśmiennicze
To najbardziej niedoceniana wśród maketerów kategoria. Całkowicie niesłusznie. Zastanawiasz się pewnie po co Ci coś tak pozornie archaicznego? Otóż to najbardziej wyrafinowana forma długopisów reklamowych, zwykle składa się z pióra i nie mniej wartościowego długopisu. Najczęściej znajdziemy tam zestawy Parkera, Watermana czy innych markowych linii zestawów piśmienniczych. Stosowane jako upominek reklamowy wyższej klasy, wręczany na stopniu managerskim, albo przy wyjątkowych okazjach (bywa, ze są spersonalizowaną pamiątką jubileuszu pracy w firmie). Do osobnej grupy widzieliśmy eleganckie długopisy – zasada jest ta sama, a tym razem mówimy po prostu o produktach solo. Znajdziemy w niej legendarnego Parker Premier czy Parker 5th. Biorąc pod uwagę zainteresowanie tego typu kategorią produktów zdecydowaliśmy się na stworzenie dodatkowej grupy – piór. Trudno tu znaleźć lepszy przykład niż w filmie Piękny umysł w reżyserii Rona Howarda
Kredki, mazaki i markery.
Bliscy kuzyni długopisów, uwielbiane przez firmy mające do czynienia z dziećmi stały się synonimem zbliżającego się końca wakacji – trafiają wtedy do wielu zestawów szkolnych. Choć bywają też elementem toreb konferencyjnych i gier zgrywających zespoły. Jak zwykle z resztą głównym ograniczeniem zastosowań jest wyobraźnia – bo i w restauracjach widywałem kredki z logiem lokalu – mały prezencik dla najmniejszych gości – dla zabicia nudy w oczekiwaniu na posiłek i pamiątka z wizyty. Markery i mazaki najczęściej znajdują zastosowanie w grach zespołowych – choć nie jest to jedyna okazja do ich dystrybucji. Dołączone znowu – do torby konferencyjnej czy po prostu jako element kampanii dają sobie świetnie radę samodzielnie.
Długopisy wielokolorowe
Kto z dorastających w latach 90tych miał taki długopis był prawie szefem klasy (ni mylić z przewodniczącym) – tak wielu z nas zapamiętało długopisy wielokolorowe. Tymczasem w teraźniejszości bywają to wyjątkowo stylowe i praktyczne produkty – niektóre połączone z stylusem (taka gumka do obsługi smartfona) co czyni z nich bardzo praktyczny przyrząd.
Ołówki reklamowe
Starszy kuzyn długopisu – ołówek reklamowe również świetnie znosi obecność logo. W ofercie upominków reklamowych z pewnością można znaleźć 3 typy ołówków: klasyczne, mechaniczne i moje ulubione – grafitowe. O ile zwykły ołówek zna chyba każdy, automatyczny – przypomina nieco długopis, w którym rolę wkładu pełni grafitowy pręcik to te ostatnie – grafitowe są czymś ciekawym. To ołówki w całości wykonane z grafitu, przypominać mogą kredki świecowe. Taki produkt przyciąga zwrot, ale trzeba też mieć na uwadze jego kruchość i to, że poddane grawerowaniu – będą mieć tendencję do brudzenia w miejscu naniesienia logo. Wartym wspomnienia jest ołówek elastyczny – kolejny przykład na to, że zwykłe rzeczy mogą mieć niezwykłą formę.
Długopisy z podstawką
Znamy chyba je wszyscy. Do niedawna nieodzowny element każdego okienka w urzędzie i na poczcie. Do dziś stosowany tam, gdzie długopis jest potrzebny, ale nie powinien zmieniać właściciela. Widuje się je w przychodniach, punktach obsługi klienta w marketach i wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z koniecznością wypełnienia jakiegoś druku – a takich miejsc jest cała masa.