Jak powinno wyglądać Twoje logo, gdzie powinno być umieszczone i co powinno mówić o Twojej marce? Z pewnością powinno wyróżniać się i przekazywać wartości Twojej firmy. W jaki sposób można zaprojektować swoje idealne logo?
Zastanów się, jakie loga marek najlepiej zapadły Ci w pamięć i dlaczego. Czy to ze względu na kolory, wielkość czcionki, symbole lub skojarzenia? Wiesz, że logo może być Twoją supermocą w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, ale dlaczego jednym udaje się to lepiej, a innym gorzej? Jakie są wyznaczniki dobrego loga?
Jakie powinno być idealne logo firmy? Poznaj zalety dobrego loga marki
Dobrze zaprojektowane logo to kluczowy element identyfikacji wizualnej marki. Logo powinno być proste, ale oryginalne, łatwo zapadać w pamięć i informować o firmie. Powinno też być wieloznaczne i przekazywać wartości firmy. Logo niesie ze sobą pewien ładunek emocji, a dobry projekt pozwala na skojarzenie marki poprzez poszczególne elementy loga. Logotyp powinien być skalowany, aby móc go wykorzystać na różnych nośnikach i w różnych rozmiarach.
Logo powinno być z łatwością odczytane przez odbiorców, a jego użyteczność oznacza, że można je łatwo dopasować w każdych okolicznościach, miejscach i rozmiarach. Logo powinno być spójne we wszystkich materiałach marketingowych firmy, zarówno w sieci, jak i poza nią.
Gdzie umieścić logo firmy, aby zwracało uwagę odbiorców?
Dobrze zaprojektowane logo pozwala na wyróżnienie marki w tłumie na rynku, budowanie rozpoznawalności i zaufania odbiorców oraz przewagę nad konkurencją. Gdy projektujesz logo, zastanów się, gdzie chcesz je umieścić (na stronie www, w reklamie prasowej, na ulotce, gadżetach reklamowych itd.) i do jakiego celu będzie służyć.
Lewy górny róg strony www to pierwsze miejsce, gdzie pada wzrok internautów. To w tym miejscu znajdują się kluczowe informacje na temat witryny, w tym najczęściej oczywiście logo i np. wykaz podstron. Z kolei w materiałach drukowanych logo powinno wyróżniać się na górze tekstu, okładki, czy stopki – to standard realizowany przez większość marek. Logo powinno być też odpowiednio wyeksponowane na budynkach, na billboardzie lub na gadżetach reklamowych.
Dostarczany rozmiar loga powinien mieć odpowiednie proporcje, tzn. być na tyle duży, ale też – wysokiej jakości, aby zachować jego czytelność i widoczność. Logo powinno jeszcze wyróżniać się na kontrastowym tle, aby przynieść marce więcej zamierzonych korzyści.
Współpracuj z Nadrukownia.pl, aby wyróżnić swój biznes i mieć produkty z efektownym i trwałym logotypem. Skontaktuj się z naszymi handlowcami, a my pomożemy Ci stworzyć idealne logo dla Twojej firmy.
Napisz lub zadzwoń do nas:
[email protected]; tel.: 539 991 116;
[email protected]; tel.: 664 417 590
SPRAWDŹ nasze inne techniki znakowania
Co możemy dla Ciebie nadrukować?