Trendy w reklamie i marketingu w ciągu ostatnich lat zmieniają się bardzo dynamicznie. To, co jeszcze dwa lata temu było gwarancją sukcesu, obecnie niekoniecznie będzie warte powtórzenia. Co napędzi działania marketingowe w 2019 roku?
Eksperci są zgodni – niektóre kanały marketingowe będą niezbędne w nowym roku. Chociaż nie sposób przewidzieć, jak zachowa się algorytm Facebooka, do najważniejszych działań są zaliczane relacje na żywo, personalizacja treści oraz sprawna obsługa klienta.
Już od początku 2017 roku w mediach społecznościowych można było zauważyć zwiększoną ilość relacji na żywo. W 2018 roku stosowała je każda licząca się marka. Z kolei w 2019 będzie to norma uwzględniana zarówno przez duże, jak i mniejsze firmy.
Spersonalizowane treści już od kilku lat cieszą się niemałym powodzeniem wśród obszarów reklamy, głównie ze względu na indywidualne podejście do klienta. Głębsza analiza takich danych jak zachowanie konsumenta czy historia jego zakupów pozwolą zwiększyć dotarcie do odbiorców np. w e-mail marketingu. Personalizacja ułatwia użytkownikom otrzymanie szukanej treści, dzięki czemu chętniej udzielają oni serwisowi rekomendacji oraz zwiększają pozytywne nastawienie do sklepu.
Dobra obsługa klienta to podstawa każdej firmy. Sprawne odpisywanie na wiadomości w mediach społecznościowych oraz miły głos w słuchawce mogą zadecydować o zdobyciu sympatii i zaufania klienta. Wysoce prawdopodobne, że na ponowny zakup przełożą się także indywidualne, nawet niewielkie upominki.