o marketingu, gadżetach, fajnych rzeczach, nadrukach, fakapach oraz o tym jak uszczęśliwić siebie i własnych klientów przy użyciu upominku reklamowego z nadrukiem. I nie, niekoniecznie "logo większe i na środek" ;)

gratisownia.pl

Lokowanie produktu – jak to działa? Przykłady najciekawszych kampanii.

Lokowanie produktu w filmach – czy to w telewizji, kinie czy internecie istnieje od bardzo dawna. Ta strategia marketingowa stała się popularna wśród wielu marek na całym świecie. Dlaczego o tym piszemy? Bo podstawą udanej kampanii jest rozpoznawalność a tę najczęściej zapewnia sprawnie umieszczone logo 🙂

 Przyjrzyjmy się niektórym z najlepszych przykładów lokowania produktu w filmach, programach telewizyjnych, teledyskach i grach wideo!

Filmy i programy telewizyjne to jedne z najdroższych produkcji. Spójrz na ostatnią Trylogię Hobbita .

To kosztowało 745 milionów dolarów:

Chociaż scenariusz Hobbita „celowo” nie zawierał żadnych Audi ani iPadów, pewnie wycieczka do mordoru byłaby zbyt prosta a Siri jako konkurencja Galadrieli mogłaby nie zachwycić ortodoksyjnego Fandomu :), to nadal istnieje wiele filmów, programów telewizyjnych, teledysków i gier wideo, które wykorzystują technikę marketingową znaną jako lokowanie produktu .

Na początek kilka podstawowych pytań:

1. Co to jest lokowanie produktu?

2. Lokowanie produktu w filmach

3. Lokowanie produktu w programach telewizyjnych

4. Lokowanie produktu w teledyskach

5. Lokowanie produktu w grach wideo

6. Dlaczego marki korzystają z lokowania produktów?

7. Ile kosztuje lokowanie produktu ?

8. Jak zidentyfikować lokowanie produktu?

1. Co to jest lokowanie produktu?

Jest to technika marketingowa stosowana w filmach, programach telewizyjnych, teledyskach i innych produkcjach, w których odniesienia do określonej marki lub produktu są „częścią” scenariusza i są wykorzystywane w celu promowania tej konkretnej marki lub produktu, kojarzenia jej z bohaterami historii itd.

Firmy korzystają z tej formy reklamy, aby dotrzeć do dużej liczby odbiorców, umieszczając swój produkt lub usługę w scenariuszu wybranego filmu lub programu telewizyjnego i płacąc firmom produkcyjnym gotówką, towarami lub usługami .Jedną z form lokowania produktu jest oczywiście umieszczenie markowego obiektu w filmie lub programie telewizyjnym.

?? Marka na zawsze dostaje się do marketingu poprzez film, a film otrzymuje część kosztów.

Więc następnym razem, gdy zobaczysz markę w filmie lub programie telewizyjnym, wiedz, że reklamodawca zapłacił za ten przywilej i nie pojawia się ona w filmie lub programie telewizyjnym „przypadkowo”.

Niektóre lokowania produktów są widoczne. Niektórzy są niesamowicie sprytni .

  • 20 najlepszych przykładów lokowania produktu w filmach
  • 10 najlepszych przykładów lokowania produktu w programach telewizyjnych
  • 5 najlepszych przykładów lokowania produktu w teledyskach
  • 5 najlepszych przykładów lokowania produktu w grach wideo

Miej oczy otwarte i zobacz, czy sam coś widziałeś!

2. Lokowanie produktu w filmach ?

Lokowanie produktu w filmach istnieje dosłownie od wieków. Mówiąc dokładniej, rozpoczął się w XIX wieku .

Kiedy firmy są świadome, że nadchodzący film ma wysokie oczekiwania dotyczące dotarcia do milionów widzów , naturalne jest, że chcą zdobyć te miliony widzów w kreatywny sposób, który nie jest zbyt sprzedażowy.Według badań Jean-Marca Lehu filmy wyprodukowane przez Auguste’a i Louisa Lumière w 1896 roku powstały na zlecenie przedstawiciela Lever Brothers.

Filmy zawierały mydło Sunlight , mydło domowe wprowadzone przez brytyjską firmę Lever Brothers w 1884 roku.

Umieszczenie mydła Sunlight w tych filmach może być pierwszym zarejestrowanym przypadkiem płatnego lokowania produktu .

Chcesz zobaczyć więcej przykładów produktów w filmach? Oto 20 najlepszych na przestrzeni lat:

1. Heineken – James Bond

James Bond zawsze był jedną z najlepszych franczyz filmowych, która zawierała lokowanie produktu i obejmowała wszystko , od samochodów po komputery i laptopy po zegarki, z których niektóre omówimy później.Jedno z nowszych miejsc docelowych pojawiło się w formie alkoholu.

Podczas gdy Bond zawsze kojarzył się z martini (wstrząśniętymi, nie mieszanymi), Skyfall postanowił zamieszać, wprowadzając piwo Heineken.

Firma podobno zapłaciła ogromne 45 milionów dolarów , aby być częścią.

Ten przykład lokowania produktu nie jest zwykłym przykładem. Piwa Heineken pojawiają się cztery lub pięć razy w ciągu jednej minuty filmu.

Od zrobienia fajnej sztuczki z trzema piwami Heineken do zobaczenia, jak Bond rozdaje dwa Heinekeny , zrozumiałe jest, jak firma zapłaciła 45 milionów dolarów za udział w filmie.

Ponieważ zostało to pokazane w więcej niż jednym lub dwóch przypadkach, ten przykład jest jednym z najbardziej rażących lokowania produktu. Zwłaszcza, że ​​widzimy, jak Bond przekazuje swój tradycyjny wybór napoju.Krytycy i fani zdawali się wtedy nie mieć nic przeciwko temu.

Jeśli jednak chcesz, aby Twój produkt lub marka były bardziej naturalnie „promowane” w filmie, nie zalecamy pokazywania go tak często, jak widzieliśmy w tym przykładzie.Ta konkretna scena wyglądała jak pełna reklama Heinekena z udziałem aktorów Jamesa Bonda i została dodana do scenariusza filmu, aby dotrzeć do szerokiej publiczności na całym świecie.

Skoro już o tym mowa, rzućmy okiem na to, jak James Bond stał się niemal królem lokowania produktu i jest nim od dziesięcioleci.

We wczesnych czasach Seana Connery’ego, wyprodukowanego w 1962 roku, na szczycie listy znajdowały się marki takie jak Ever Ready i Pan Am, podczas gdy bardziej nowoczesne marki to BMW i Microsoft.

Od Casino Royale po Spectre, najnowsze filmy mają ponad 30 lokacji produktów , od Sandersa i Sandersa po Rolls Royce i Gillette.

Następnym razem, gdy będziesz oglądać filmy lub organizować maraton, spróbuj zobaczyć, jakie lokowanie produktu możesz odkryć.

Możesz także zmienić to w grę z piciem ze znajomymi, wypijając shota za każdym razem, gdy zauważysz lokowanie produktu.

2. Nike – powrót do przyszłości ?

Każdy, kto widział drugą część Powrotu do przyszłości, wie, że Nike odgrywa ogromną rolę w tworzeniu przyszłej sceny dla Marty’ego McFly’ego , który wybiera parę samosznurujących się butów Nike.https://www.youtube.com/embed/7wrw19K_g_M?feature=oembedWyciąga je, naciska guzik i bam, sznurówki są zapięte i gotowe do drogi.

Kiedy film był kręcony w 1989 roku, tego typu buty Nike nie istniały . To była cała magia kina low-tech. Pytasz, jak wykorzystać lokowanie produktu w wymyślonym produkcie?

Najważniejszą częścią całej tej sceny jest to, że te futurystyczne buty, gadżet z przyszłości, mają na sobie markę Nike .

Umieszczając produkt w filmie science-fiction, chciałbyś, aby był on jak najbardziej naturalny .

Ale proszenie producentów filmowych, aby Marty McFly nosił zwykłe buty Nike w takim filmie, byłoby nienaturalne. Nawet zabawne. I zamiast pozyskać markę więcej klientów, może łatwo odnieść odwrotny skutek .

Właśnie dlatego decyzja Nike o wyborze futurystycznych butów Nike była sprytnym posunięciem.Czy wiesz, że w 2008 roku Nike stworzyło wersję tego trenera, aby upamiętnić to miejsce?

Nike nazwał go Hyperdunk i wyprodukował tylko 1000 par . Zgadnij, kto był pierwszą osobą, która otrzymała żywą parę.

Aktor, który gra samego Marty’ego McFly’a!

Jeśli jesteś fanem Nike, Marty McFly, Back to the Future lub „wszystkich powyższych”, posiadanie jednej z zaledwie 1000 par, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, może dodać więcej magii tym futurystycznym butom.

3. Reebok – Jerry Maguire ?

To jest dziwne. W filmie Jerry’ego Maguire’a Rod Tidwell chce mieć reklamę z Reebokiem , ale wciąż jest unikany i odrzucany.

Dopiero pod koniec Reebok wypuszcza reklamę, która kończy się słowami „Rod Tidwell, nie zauważyliśmy cię przez cztery sezony. Przykro nam. ciekawe, producenci odcięli scenę od ostatniego cięcia, nawet gdy Reebok zainwestował ponad 1,5 miliona dolarów na koncert.

Reebok ostatecznie pozwał firmę produkcyjną i ugodził się poza sądem. Jednak scena nadal istnieje i można ją znaleźć na YouTube.

Dowodzi to, że lokowanie produktu w filmach staje się popularne, nawet jeśli scena jest całkowicie wycinana z filmu.

Jeśli już, to przyciąga w ten sposób więcej uwagi, ponieważ zwiększa ciekawość ludzi, aby spojrzeć na scenę i dowiedzieć się, co przegapili.

4. Ford Mustang – Bullitt ?

Co by było, gdybyśmy ci powiedzieli, że istnieje lokowanie produktu, które trwało prawie 10 minut w filmie i odniosło sukces ?Dziesięć minut z rzędu może wydawać się przesadą, ale ma sens i zabawne obserwowanie, kiedy produkt jest tak inteligentnie umieszczany.

Mówimy o najpopularniejszym i najbardziej ekscytującym pościgu samochodowym w historii kina: dziewięciominutowej, 42-sekundowej przejażdżce dreszczykiem przez San Francisco od Steve’a McQueena w Bullitt.

Brak grafiki komputerowej.

Po prostu surowy pościg samochodowy, pokazujący mocne strony samochodu w całe 10 minut .

To lokowanie produktu jest wykonane tak dobrze i wydaje się tak naturalne, że nikt nie podejrzewałby, że Ford Mustang zapłacił za włączenie go do scenariusza Bullitt.

Ford Mustang zawsze był czystym, eleganckim i stylowym samochodem.Dzięki temu umiejscowieniu i fantastycznemu marketingowi sprzedała ponad milion sztuk w ciągu zaledwie jednego roku.

Co się stało z Fordem Mustangiem prowadzonym przez Steve’a McQueena w Bullitt?

Ford Mustang GT z 1968 roku, jeden z najpopularniejszych samochodów w amerykańskim kinie, został sprzedany na aukcji na Florydzie na początku 2020 roku za 3,4 miliona dolarów. Razem z opłatami nabywców całkowity koszt wyniósł 3,74 miliona dolarów .

Ten słynny samochód nie tylko przeszedł do historii dzięki spektakularnemu pościgu, ale także otrzymał najwyższą cenę, jaką kiedykolwiek zapłacono za Forda Mustanga na aukcji.

5. Różne marki – świat Wayne’a ?

Świat Wayne’a, kultowy fenomen filmowy, który szturmem podbił świat, jest pełen lokowania produktów, które mogły odegrać znaczącą rolę w sukcesie filmu.W całym filmie można zobaczyć takie marki jak Pepsi, Doritos, Pizza Hut czy Nuprin.

W jednej ze scen Gartha można znaleźć ubranego od stóp do głów w Reeboka w jednej z najlepszych scen. Nie ma wątpliwości, że miało to znaczący wpływ na publiczność i reputację firmy .

Należy jednak wspomnieć, że jedna minuta filmu wypełniona zbyt wieloma lokowaniami produktu nie jest najmądrzejszą rzeczą do zrobienia.

Nawet jeśli nie wszystkie marki są bezpośrednimi konkurentami, widzom trudniej jest skupić się na jednej marce .

Powyższy przykład jest nietypowy. Czasami śmieszne. Czasami niezręcznie. Niemniej jednak pokazuje, jak łatwo można umieścić lokowanie produktu w dowolnej scenie i sprawić, by działało .

6. FedEx – Cast Away Poza Światem

Mimo że marka jest pokazywana w różnych scenach, lokowanie produktów FedEx w Cast Away nie jest jednym z najbardziej widocznych lokowań produktu.

Być może nie jest to tak oczywiste, ponieważ umieszczenie zostało wykonane tak naturalnie , że przykuwa odpowiednią uwagę od samego filmu. To doskonały przykład na to, że produkt nie musi płacić, aby pojawić się w filmach.

Zamiast tego pomogli produkcji w logistyce. To była ich rekompensata za udział marki w tak wielu scenach.

Ponieważ film był popularny na całym świecie , pomógł zwiększyć ogólnoświatowy zasięg firmy FedEx.

7. Różne marki – Jurassic World ??

Jeśli widzieliście Jurassic World, być może zauważyliście, jak wielką fiestą jest ten film .

Większość lokowania produktu jest przejrzysta .

Niektóre produkty są pokazywane 15 lub 18 razy w całym filmie. Nawet jeśli obejrzysz film po raz pierwszy, większość z nich złapiesz.

Niektóre z miejsc docelowych obejmują marki takie jak Mercedes Benz , w których film miał modele takie jak Sinter, G 550 i GLE Coupe.

Inne prezentowane produkty to Pandora, Starbucks i Apple:

W filmie znajdziesz również takie produkty jak telefony i tablety Samsung , słuchawki Dr. Dre Beats, motocykl Triumph, Coco-Cola (wielokrotnie), trampki Converse i Nike oraz Verizon.Producenci Jurassic World nie pominęli możliwości wypełnienia ram marketingowymi sposobami sprzedaży.

Czy zaleca się uwzględnienie tak wielu? Tylko wtedy, gdy lokowanie produktu nie odwraca uwagi od fabuły filmu i dodaje, aby historia była jeszcze silniejsza.

8. McDonald’s – Mac i ja ?

Mac & Me to zdecydowanie jeden z najbardziej dziwacznych i najbardziej „wprost” filmów, jeśli chodzi o lokowanie produktu.

Spójrz na nazwę. Gdyby McDonald’s nie był częścią serialu, byłaby to strata wspaniałej okazji . Być może najbardziej znanym jest pięciominutowa scena taneczna w restauracji McDonald’s.

To nawet nie zbliża się do najlepszych filmów, jakie kiedykolwiek nakręcono, ale część dochodów trafiła na cele charytatywne Ronald McDonald Houses , więc jest to.

9. Ray-Ban – Top Gun ?

Wszyscy wiedzą o okularach Aviator . Tak bardzo, że okulary stały się powszechnie znane.

Jednak możesz nie wiedzieć, że te okulary są produkowane przez Ray-Ban .

Oglądanie ich noszonych podczas latania odrzutowcami i jazdy motocyklami wygląda fantastycznie. Znajduje to również odzwierciedlenie w sprzedaży. Po ulokowaniu produktu Ray-Bans w Top Gun, sprzedaż jego okularów przeciwsłonecznych aviator wzrosła o 40% w ciągu następnych siedmiu miesięcy.

Porozmawiaj o wartościowej inwestycji.

10. Lego – film Lego ?

Ten jest dość oczywisty, ale nie możesz mieć filmu Lego bez Lego , prawda?Cały film to jedna wielka kampania marketingowa Lego.

Jednak cała „kampania” product placement jest wykonana bardzo dobrze, ponieważ nie skupia się tylko na sprzedaży Lego.

Zapewnia wciągającą historię , która jest świetna dla wszystkich grup wiekowych. Film jest ogólnie przyjemny do oglądania, zwłaszcza jeśli jesteś fanem lego lub masz dzieci, które mają obsesję na punkcie lego.

Niemniej jednak nadal nie możemy uwierzyć, że jego piosenka „Wszystko jest niesamowite” została nominowana do nagrody za najlepszą oryginalną piosenkę podczas 87. Oscarów . Ale to historia na inny dzień. Film odniósł ogromny sukces, osiągając ponad 69 milionów dolarów przychodów i zwiększając ogólną sprzedaż klocków Lego aż o 11%.

Film Lego był pierwszym tego rodzaju pod wieloma względami. Teraz podobno produkują swoje filmy rywalizujące firmy zabawkarskie i tego typu, takie jak Pez Candy.

11. Aston Martin – James Bond

Nie ma wątpliwości, że James Bond jest jedną z najbardziej stylowych i eleganckich postaci filmowych wszech czasów. Filmy słyną z napiętych scen walki i luksusowych samochodów. Włączenie samochodów luksusowych do wszystkich filmów o Jamesie Bondzie stało się tak powszechne, że trudno powiedzieć, czy istnieje lokowanie produktu marki samochodowej.

A to dlatego, że tego typu samochody stały się integralną częścią samych filmów. Porozmawiaj o idealnej strategii lokowania produktu !

Trzeba przyznać, że w niemal wszystkich filmach o Jamesie Bondzie pojawia się wersja najnowszych lub najbardziej klasycznych samochodów Aston Martin .To zrodziło ogromną rzeszę 

fanów marki, aż do dnia dzisiejszego.

Inne wiodące marki samochodów, które pojawiły się w filmach o Jamesie Bondzie, to: BMW, Rolls-Royce, Lotus, Mustang, Dunlop, Volkswagen, Mercedes, Alfa Romeo, Land Rover, Chevron, Volvo, Porsche i wiele innych.

Przy tych wszystkich supersamochodach, klasycznych i luksusowych samochodach niemożliwe stało się rozszyfrowanie, czy filmy o Jamesie Bondzie wymagają tego typu pojazdów, czy też te marki samochodów potrzebują filmów o Jamesie Bondzie.

12. Nike – Biały Dom w dół

Znowu Nike. Uwielbiają promować swoją markę za pomocą lokowania produktu, prawda? Tym razem z kultową linią modeli Air Jordan .

W filmie akcji z 2013 roku Biały dom w dół Jamie Foxx wdaje się w walkę wręcz z terrorystą, który chwyta go za nogę. W pewnym momencie Foxx woła: „ Zdejmij ręce z mojego Jordana” .

Czy nie chciałbyś być w sytuacji, w której możesz wypowiedzieć to samo zdanie ? Cóż, nie w sytuacji przemocy, ale masz pomysł.To i różne inne miejsca w tym kierunku zamieniły frazę „nie dotykaj mojego Jordana” w mem.

Jednak nie ma się czym martwić o Nike. Memy tylko pomogły zwiększyć popularność marki , która wydaje się nigdzie nie znikać.

13. Etch-A-Sketch – Toy Story 2

Jeśli widziałeś Toy Story 2, być może pamiętasz scenę, w której zabawki układają plan, używając słynnego Etch-a-Sketch w centrum grupowej grupki.

Etch-a-Sketch jest używany w całym filmie w wielu miejscach. Zabawki używają go do pisania wiadomości, rysowania obrazków, robienia planów i komunikowania się z innymi zabawkami .

Film przedstawiał oryginalną wersję Etch-a-Sketch z lat 70. i był po prostu określany w filmie jako „ Etch ”.Po filmie sprzedaż zabawek Etch-a-Sketch i ich ceny akcji wzrosły o zdumiewające 20%.

Jest to idealne lokowanie produktu, które pokazuje, w jaki sposób ta strategia marketingowa może pomóc zwiększyć sprzedaż marki i pozytywnie wpłynąć na jej zapasy .

14. Marynarka wojenna USA – Top Gun

Wróć teraz do Top Gun. Co by było, gdybyśmy powiedzieli Ci, że marki i firmy nie są jedynymi, które wykorzystują lokowanie produktu jako strategię marketingową?

W tym konkretnym przypadku była to US Navy.

Cały film opiera się na wojsku, zwłaszcza marynarce wojennej USA.Kiedy film został wydany, Marynarka Wojenna rozstawiła stanowiska rekrutacyjne wokół teatrów, aby rekrutować młodych mężczyzn.

I zgadnij co. Zadziałało! Proces rekrutacji przyniósł 500% wzrost wniosków.

To przekłada się na 20 000 dodatkowych kandydatów w ciągu jednego roku . To niesamowite. Wyobraź sobie trybuny na zewnątrz teatrów.

Po wydarzeniach z 11 września Top Gun 2 planowało podobne podejście, zwłaszcza w obliczu wzrostu terroryzmu na całym świecie.

15. BMW Mini Cooper – włoska robota

Kolejny pościg samochodowy? Zgadza się! Jeśli widziałeś The Italian Job , wiesz, że samochód kręci się wokół BMW Mini Cooper.

Mówimy o wersjach filmów z 2003 i 1969 roku.Producenci filmowi zapytali BMW, czy mogliby korzystać z odświeżonego modelu, na co wyrazili zgodę i zaproponowali do użytku 30 samochodów.

Scena pościgu samochodowego z wykorzystaniem tych pojazdów jest legendarna. Nie sądzimy, że w najbliższym czasie zostanie zapomniane. W wielu częściach świata włoska robota jest znana dzięki Mini Cooperowi .I opłaciło się to również BMW. Giganci samochodowi odnotowali ogromny wzrost sprzedaży w pierwszym roku od premiery filmu, aż o 22% w stosunku do roku poprzedniego.

16. Wilson The Ball – Cast Away

Czas na kolejną wzmiankę z Cast Away. Z samego tytułu można się domyślić, że chodzi o piłkę Wilsona.To jest prawdziwy zwycięski produkt lokowania. Marka staje się solidną, ważną postacią w historii filmu.

Zgodnie z filmem firma Wilson Sporting Goods Company stworzyła specjalnie na potrzeby filmu piłkę, którą do dziś można kupić z twarzą na niej!

Czy wiesz, że jeden z rekwizytów użytych w samym filmie został sprzedany byłemu prezesowi FedEx , Kenowi Mayowi, za 18 500 USD?

17. Google (wyszukiwarka) – staż ?

Film o stażu, w którym dwóch sprzedawców w średnim wieku próbuje znaleźć pracę w cyfrowym miejscu pracy w stylu Doliny Krzemowej, zwykle pełnym młodszych pokoleń, skupia się na biurach Google .

Oczywiście w całym filmie zobaczysz wiele lokacji produktów Google .https://www.youtube.com/embed/PQe7QkP8V3I?start=28&feature=oembed

„Ok, podczas gdy Google tak naprawdę nie zapłacił za lokowanie produktu, czyli biznes, wokół którego rozgrywa się cały film, Google faktycznie włożyło wiele kreatywnego wkładu w to, jak marka będzie postrzegana.

Google bardzo rygorystycznie podchodziło do tego i egzekwowało, że chcą być postrzegani tylko w pozytywny sposób” – wyjaśnia Derek Turner, marketer w Academized.Nie płacisz za lokowanie produktu ORAZ masz coś do powiedzenia w tworzeniu filmu?

To brzmi dla nas jak podwójne zwycięstwo . Lub trzykrotnie, jeśli liczymy również lokowanie produktu.

18. Kawałki Reese – ET ?

Jedzenie to jedno z najczęstszych lokowań produktów, zwłaszcza w przebojach kinowych .

Ale czy wiesz, że Reese’s Pieces in ET jest prawdopodobnie jednym z najbardziej znanych lokowania produktów spożywczych w filmach?Miejsce to było tak popularne wśród fanów, że Reese’s Pieces są powszechnie nazywane cukierkami UFO.

Marka Hershey odnotowała wzrost sprzedaży o 65% w ciągu dwóch tygodni od premiery filmu.

Nie jesteśmy pewni, czy Reese’s Pieces były tak rozpowszechnione przed premierą filmu, ale można śmiało powiedzieć, że ET rzeczywiście pomogło zwiększyć ich popularność .

19. Audi – Avengers: Koniec gry ?

Do tej pory nakręcono ponad 20 filmów Avengera. I wydaje się, że Audi było częścią każdego filmu od początku do końca dzięki mistrzowskiemu lokowaniu produktu.https://www.youtube.com/embed/oa30WbgEqys?feature=oembedAudi, podobnie jak Apple, jest jednym z najpopularniejszych produktów pojawiających się nie tylko w filmach Avengera, ale także w innych filmach i programach telewizyjnych.

Audi zaprezentowało swój w pełni elektryczny samochód koncepcyjny Audi E-Tron GT w ostatnim filmie Avengers, The Avengers: Endgame.

20. Nike – Forrest Gump ??

Nie wiemy o tobie, ale ilekroć myślimy o Forrest Gump, wciąż wyobrażamy sobie Toma Hanksa i słynną linię „ Run Forrest, Run ”.

W Forrest Gump pojawiło się wiele marek , takich jak Dr. Pepper. Niemniej jednak lokowanie produktu Nike wyróżniało się.

Nie jesteśmy pewni, czy kojarzymy słowa „Run Forrest Run” z butami do biegania Nike Cortez , ale to działa.Wybrali niezapomniany film i niezapomnianą scenę, aby umieścić ten produkt.https://www.youtube.com/embed/foa3k-FJepo?feature=oembed

Nike Cortez został zaprojektowany przez współzałożyciela Nike, Billa Bowermana. Celem było zaoferowanie sportowcom wygodnych i trwałych butów do biegania , które mogą być używane od biegania po drogach po treningi na odległość.

3. Lokowanie produktu w programach telewizyjnych ?

Lokowanie produktu w programach telewizyjnych jest podobne do lokowania produktu w filmach .

Jedną z głównych różnic jest to, że lokowanie produktu w serialu telewizyjnym dotyczy pojedynczego odcinka lub kilku odcinków .Opłata za umieszczenie produktu w serialu również różni się od ceny filmów.

W niektórych przypadkach może być wyższy, w niektórych niższy, w zależności od popularności serialu. Ponieważ znamy niektóre z najpopularniejszych lokowań produktu w filmach, nadszedł czas, aby zobaczyć jeszcze:

10 przykładów lokowania produktu w telewizji . Więc zaczynamy!

1. Ford Fusion – Nowa dziewczyna ?

New Girl to zdecydowanie jeden z najpopularniejszych amerykańskich seriali komediowych. Nie powinno więc dziwić, że marki wykorzystały swoją oglądalność , aby wprowadzić trochę marketingu.Jednym z najlepiej zintegrowanych było wprowadzenie Forda Fusion, nowego samochodu, który kupiła jedna z postaci.https://www.youtube.com/embed/pLNCi2zFzNM?start=17&feature=oembed

Mówią o niektórych funkcjach samochodu , w tym o jego przestronności i o najwyższym przebiegu na gazie.

Wszystko to, podczas gdy Zooey Deschanel , która gra główną bohaterkę serialu, robi z siebie idiotkę, gdy jedna z jej pięt utknęła na podium trzymającym Forda Fusion.

To przezabawna scena. Gdyby cała sytuacja nie była zaplanowana, ale wydarzyła się w prawdziwym życiu, bylibyśmy pewni, że do tej pory stałaby się wirusowa .Lokowanie produktu w sitcomach z mnóstwem zabawnych scen to sprytne posunięcie.

Jest zabawny, sprawia, że ​​oglądasz go do samego końca, aw większości przypadków zyskuje jeszcze większą oglądalność niż sam odcinek.

Czemu? Ponieważ ludzie szukają takich zabawnych scen i dzielą się nimi ze swoimi kontaktami.

Czynnik dzielenia się niekoniecznie ma na celu promowanie Forda, ale samą scenę, która jest zabawna.

Niemniej jednak, gdy „połączysz” swoją markę z zabawną sceną w naturalny sposób, będziesz mógł czerpać korzyści z każdego czasu, gdy film jest przycinany i udostępniany na YouTube i innych kanałach społecznościowych.

2. Ford (znowu) – Nowa dziewczyna ?

Zamieścimy teraz kolejny przykład lokowania produktu Forda z tego samego programu telewizyjnego: New Girl, z tych samych powodów , o których wspomniano powyżej.

Czy udało im się włączyć Forda Fusion w kolejną zabawną scenę ? TAk. Czy udało im się również przekazać wszystkie oświadczenia sprzedażowe dotyczące cech samochodu? Tak, tak, zrobili.Tak więc rekwizyty dla Forda za bycie odważnym nawet w tak zabawnych scenach.https://www.youtube.com/embed/5fHzcckpRUA?feature=oembed

Niektórzy mogą powiedzieć, że lokowanie produktu w tej scenie było zbyt „ tam ”.

Jednak piękno niektórych lokowania produktów Forda polega na tym, że nie ma on zamiaru być subtelny . Osiąga dokładnie to, czego chce, w kreatywny sposób.

3. Dr Pepper – 90210?

To nie pierwszy raz, kiedy Dr Pepper próbuje umieścić swój produkt w produkcji telewizyjnej . Jeden program telewizyjny, który uchwycił naszą intencję, to 90210.Dr Pepper odegrał dużą rolę i pojawiał się wiele razy w każdym sezonie, co zostało wdzięcznie zapisane w scenariuszu.https://www.youtube.com/embed/n6EtPN5YtoI?start=18&feature=oembed

Doskonałym przykładem tej gry jest odcinek, w którym dwie postacie wybrały się w podróż.

Po kilkukrotnym zatrzymaniu się, aby skorzystać z toalety, jedna postać mówi do drugiej:

„Może gdybyś przestał pić tak dużo Dr Pepper, nie musielibyśmy tak często przestawać”

…w którym inni odpowiadają:

„Jesteśmy w podróży. Picie doktora Peppera jest praktycznie wymogiem!

Odbywa się to w prosty, ale zabawny sposób , który nie zabiera dużo uwagi.

4. Manolo Blahnik – Seks w wielkim mieście ?

Każdy fan Seksu w wielkim mieście wie o całkowitym uzależnieniu Carrie Bradshaw i obsesji na punkcie butów od projektanta Manolo Blahnik i znacznie przyczynił się do tego, że marka stała się powszechnie znana.

Buty zostały wymienione i pokazane łącznie 16 razy w 94 odcinkach.Para na pokazie została zaprojektowana na zamówienie przez samą markę.

Ta zrobiona na zamówienie para wystąpiła następnie gościnnie w filmie Seks w wielkim mieście, w którym buty były rekwizytem, ​​gdy chłopak Carrie się jej oświadczył – mówić o głównej roli?https://www.youtube.com/embed/TbsDhixK1B8?start=40&feature=oembed

Czy jest lepszy sposób na umieszczenie swojego produktu niż podczas długo oczekiwanej propozycji między dwoma głównymi bohaterami , kiedy liczba widzów gwałtownie wzrosła ?Dobra robota Manolo Blahnik, dobra robota!

Marka została uruchomiona w 1971 roku i sprzedała 30 000 Manolo w ciągu jednego roku w samym Neiman Marcus.

5. Junior Mints – Seinfeld ?

To lokowanie produktu nie poszło zgodnie z planem . Seinfeld najpierw chciał współpracować z M&Ms i Lifesavers.

Po odrzuceniu przez obie firmy, skontaktowali się z Junior Mint , prosząc o umieszczenie ich produktu w jednym z ich odcinków.https://www.youtube.com/embed/MwJqkorGam8?feature=oembedJeśli oglądałeś Seinfelda, wiesz, że sposób, w jaki promowaliby produkt, nie byłby zwyczajny.

Zwłaszcza jeśli scena dotyczy Kramera. Tak więc, oczywiście, lokowanie produktu polegało na tym, że Jerry Seinfeld i Kramer upuszczali Junior Mint na otwartą klatkę piersiową pacjenta podczas operacji.

Tootsie Roll, firma macierzysta Junior Mints, nie zapłaciła za to miejsce .

6. Stodoła Garncarska – PRZYJACIELE ?

Najbardziej udanym lokowaniem produktu w Friends jest odcinek z udziałem Pottery Barn.

Obsesja na punkcie tej marki Rachel idzie tam, by kupić nowe meble po wprowadzeniu się do swojej współlokatorki Phoebe.

Ponieważ Phoebe nie jest fanką, cóż, niczego, co nie pochodzi ze sklepu z używanymi rzeczami, Rachel okłamuje Phoebe, mówiąc, że kupiła to również w sklepie z używanymi rzeczami .W miarę rozwoju odcinka widzimy, jak Rachel kupuje różne produkty z Pottery Barn, dopóki Phoebe nie zdaje sobie sprawy, skąd pochodzą meble.https://www.youtube.com/embed/kJgK1pH3qDw?feature=oembed

Na domiar złego, pod koniec odcinka, Phoebe też zakochuje się w marce i idzie tam na zakupy z Rachel.

Biorąc pod uwagę, że Przyjaciele byli (i nadal są) bardzo popularni, odcinek wywarł trwały wpływ na Pottery Barn.W wywiadzie z 2004 roku przedstawiciel marki przyznał, że sprzedaż rośnie za każdym razem, gdy odcinek jest emitowany.

7. iPad – nowoczesna rodzina ?

Gdybyśmy tylko mieli dolara za każdym razem, gdy widzimy produkt Apple w filmie, programie telewizyjnym, serialu lub innej produkcji.

Ten konkretny przykład dotyczy iPada prezentowanego w Modern Family .https://www.youtube.com/embed/XJp4_bxHOgU?feature=oembed

Cały odcinek Modern Family jest poświęcony Philowi, jednemu z głównych bohaterów, błagającym o iPada jako prezent na urodziny.

I oczywiście jego życzenie zostaje spełnione i w końcu otrzymuje iPada.W powyższej scenie możesz zobaczyć, jak mówi „Kocham cię” do iPada, co jego żona rozumie, gdy mówi to do niej.

Najbardziej szaloną częścią tego wszystkiego jest to, że Modern Family nie otrzymało żadnych pieniędzy od Apple za ten odcinek.

8. Purell – teoria wielkiego podrywu ?

Jest to jedno z najbardziej kontrowersyjnych lokowania produktu, ponieważ nie jest jasne, czy lokowanie zostało wykonane celowo, czy nie.

W poniższym filmie zobaczysz, jak Sheldon próbuje przestraszyć Raja, wkładając węża do szuflady jego stołu. Podczas tego procesu powtarza: „Och, och, och, och, Purell, Purell, Purell”, używając produktu do dezynfekcji rąk Purell.

Ale jego plan się nie powiódł, kiedy Raj nie był przestraszony przez węża. Wręcz przeciwnie.

Bill Prady, współtwórca serialu, napisał na Twitterze, że nie wiedział o żadnych lokowaniach produktu w Teorii Wielkiego Podrywu. Według Prady’ego używają prawdziwych nazw marek, „więc dialog nie brzmi fałszywie ”.

9. Heineken – Mad Men

Ponieważ Mad Men skupia się wokół agencji reklamowej, nie jest niespodzianką, że mają świetne okazje do wymieniania różnych marek .

W tym przykładzie w lokowaniu produktu pojawił się Heineken . Marka została otwarta, że ​​zapłaciła za szerokie włączenie produkcji do serialu.

W pokazanej wcześniej krótkiej części Heineken odgrywa znaczącą rolę na przyjęciu , które Betty Draper urządziła dla kolegów męża.

Aby wziąć udział w pokazie, Heineken zlokalizował butelki swojej marki z 1962 roku . Porozmawiaj o determinacji!

10. KFC – Społeczność

W tym ostatnim przykładzie chcieliśmy wspomnieć, jak lokowanie produktu może rozpocząć się za darmo i zakończyć umową.

Dokładnie to stało się z lokowaniem produktu Kentucky Fried Chicken (KFC) w społeczności NBC w 2010 roku .

Początkowo jeden odcinek serialu zawierał KFC w widocznym miejscu za darmo.Jednak gdy NBC zobaczyło scenariusz i jego treść, zwróciło się do KFC, aby omówić płatną umowę.

Jest wiele przypadków, w których pisarze wspominają o produkcie lub miejscu w swoim scenariuszu bez zamiaru zawarcia umowy z markami , które umieszczą.

Jeśli jednak zwrócisz baczną uwagę na skrypt, tak jak zrobiła to Społeczność, możesz mieć szczęście i zawrzeć umowę .

Bonus – Wodzianka od Kuby Wojewódzkiego i pyszne napoje sponsorowane:

4. Lokowanie produktu w teledyskach

Lokowanie produktu w teledyskach to kolejna forma oddziaływania marek na konsumentów .

Zanim przyjrzymy się przykładom lokowania produktu w teledyskach, wyjaśnijmy nieco tę formę reklamy.

Jak być może zauważyłeś, zwłaszcza w przypadku teledysków w YouTube , możesz otrzymać reklamę, zwykle na początku teledysku, którą możesz pominąć po kilku sekundach.Czasami tego typu reklamy pojawiają się w środku teledysku lub na początku i w środku jednocześnie.

Jednak poniżej przyjrzymy się lokacjom produktu, które są częścią teledysku.

W przeciwieństwie do filmów i programów telewizyjnych określone lokowanie produktu w teledyskach może pojawiać się kilka razy w całym teledysku , a nie tylko przez kilka sekund.Dlatego ich czas „ekranowy” jest dłuższy niż większość przykładów, które widzieliśmy wcześniej.

Jednocześnie, ponieważ teledysk trwa zwykle od 3 do 5 minut , rzadko się zdarza, aby zawierał więcej niż dwa lub trzy lokowania produktu, biorąc pod uwagę, że cały film trwa kilka minut.

Jak widać na poniższych przykładach, teledyski zazwyczaj zawierają jedno lokowanie produktu i wyświetlają je w całym filmie.

Dzieje się tak głównie wtedy, gdy marka prosząca o pojawienie się swojego produktu w filmie nie chce mieć konkurencji dla tego konkretnego filmu.

Lub mogą być jedynym sponsorem filmu, co daje im prawo wyłączności, jeśli chodzi o promowanie swojego produktu za pomocą tego typu formatu.

Oto 5 przykładów lokowania produktu w teledyskach:

1. Beats By Dr. Dre – X Ambassadors, Jamie N Commons

Jeśli jesteś fanem piłki nożnej, prawdopodobnie widziałeś krótkometrażowy film / teledysk o tematyce mistrzostw świata w reżyserii Nabila Elderkina.

Zawiera piosenkę „ Jungle ” autorstwa Jamiego N Commonsa i X Ambassadors.Teledysk zyskał popularność podczas Mistrzostw Świata 2014 organizowanych w Brazylii.

Jeśli wyglądało to bardziej jak reklama Beats by Dr. Dre niż motyw z Mistrzostw Świata, nie jesteś jedynym, który tak myśli.Ten teledysk przedstawia słuchawki Beats by Dr. Dre od początku do końca.

Od Neymara po Bastiana Schweinsteigera i Robina van Persiego, zobaczysz wiele ikon futbolu noszących słuchawki Dr. Dre .

Mimo że produkt jest umieszczony w całym filmie, nadal wydaje się naturalny . Ten scenariusz ma sens, aby piłkarze słuchali muzyki przed ważnym meczem, aby się zrelaksować.  

2. Balsam do ust EOS – Miley Cyrus -We Can’t Stop

Mówiąc o Beats by Dr. Dre, oto kolejny przykład , w którym możemy zobaczyć ten produkt w teledysku razem z innym produktem.W singlu z 2013 roku 'We Can’t Stop’ Miley Cyrus możemy zobaczyć dwa – dość widoczne – lokowania produktów.

Ponownie, pierwszy to Beats by Dr. Dre, który pojawia się na sekundę na początku teledysku.

Drugim lokowaniem produktu i powiedzmy bardziej zapadającym w pamięć jest balsam do ust EOS. Produkt pokazany jest na kilku różnych ujęciach.Widzimy również, jak Miley Cyrus wybiera jeden z wielu smaków balsamu do ust EOS i nakłada go na usta.

W przeciwieństwie do pierwszego przykładu, który pokazaliśmy, lokowanie produktu w tym teledysku jest bardzo krótkie , zajmuje tylko kilka sekund i nie jest ponownie wyświetlane w całym filmie.

Coś, co przykuło naszą uwagę, to fakt, że obie lokacje produktu w tym teledysku są wyświetlane w ciągu pierwszych 30 sekund utworu.

Jednym z głównych czynników może być to, że koncentracja uwagi widzów zaczyna spadać po pierwszych 30 lub 40 sekundach teledysku.

Myślisz o umieszczeniu swojego produktu w teledysku i chcesz dotrzeć do jak największej liczby odbiorców?

Zalecamy zorganizowanie umowy, która pokaże Twój produkt w ciągu pierwszych kilku sekund zamiast w środku lub na końcu filmu.

3. Rolls Royce + Mercedes Benz – Post Malone

Podobnie jak w filmach, lokowanie produktów samochodowych jest bardzo powszechne w teledyskach. W singlu Post Malone z 2015 roku w teledysku pojawiają się dwie marki samochodów.Pierwszym z nich jest Rolls Royce. Zobaczysz zbliżenie samochodu w chwili, gdy rozpocznie się teledysk.

Później w teledysku można również zobaczyć białego Rolls-Royce’a i Mercedes-Benz , dryfujące po suchych równinach.

Ponieważ samochody są często częścią tak wielu teledysków, czy to znanych artystów, czy też nadchodzących nowych artystów, obecność tego rodzaju lokowania produktu wydaje się naturalna , a nie „wymuszona”.

4. Calvin Klein – Justin Bieber What do you mean?

Odkąd Justin Bieber został nową twarzą Calvina Kleina w 2015 roku, nic dziwnego, że ta marka pojawiła się w piosence Justina Biebera What do you mean, która ukazała się w 2015 roku.

W przeciwieństwie do poprzednich przykładów lokowanie produktu w tym teledysku nie pojawia się na początku filmu. Być może dlatego, że Bieber był już twarzą marki.

Dodatkowo piosenka nie zaczyna się od razu.Nadanie tonowi teledysku z udziałem Biebera i znanego aktora Johna Leguizamo zajmuje około 40 sekund.

Jeśli twarz Leguizamo brzmi znajomo, być może znasz go z Romea i Julii , gdzie zagrał Tybalta Capuleta.

Jeśli przyjrzysz się uważnie, lokowanie produktu bokserek widać wkrótce po zakończeniu pierwszej minuty, ale wyraźne ujęcie bokserek Calvina Kleina, które ma na sobie Bieber, pojawia się w 1:26 .Po tym pierwszym widocznym lokowaniu produktu możesz zobaczyć markę kilka razy w środku teledysku.

5. Mercedes-Benz – PSY – Gangam Style

Kto nie pamięta tej koreańskiej piosenki pop, która rozbiła internet w 2012 roku?

A która marka nie chciałaby znaleźć się w teledysku, który rozbiłby internet i osiągnąłby ponad 4 miliardy wyświetleń ?

K-pop w tamtych czasach nie był tak popularny jak teraz.

Jednak dzięki zespołom takim jak Big Bang i PSY koreańscy artyści zaczęli być rozpoznawani na arenie międzynarodowej, przenosząc uwagę na azjatyckie gwiazdy popu .

Bardzo oczywistym lokowaniem produktu podczas tego teledysku jest błyszczący czerwony Mercedes-Benz . Samochód pojawia się w kilku scenach pod koniec filmu.

Jak wspomniano wcześniej, samochody w teledyskach to jedne z najczęstszych lokowania produktów.

Nie jest więc niespodzianką, że teledysk, który miał moc przerwania internetu w 2012 roku, przedstawiał luksusowy samochód .

5. Lokowanie produktu w grach wideo

Reklamodawcy już dawno zauważyli, że gry wideo mogą być świetnym sposobem na zwiększenie świadomości marki , zwłaszcza jeśli ich docelowymi odbiorcami jest pokolenie Z.Jak wykazały niektóre badania, pokolenie Z jest znane z pomijania reklam przy pierwszej nadarzającej się okazji.

Lub nawet zainstaluj aplikacje blokujące reklamy, aby w spokoju cieszyć się preferowaną zawartością.

Ponad 80% grupy demograficznej pokolenia Z pomija reklamę tak szybko, jak to możliwe.

Jak więc reklamować się pokoleniu Z i innym pokoleniom, które nie oglądają telewizji i starają się pominąć wszystkie reklamy?

Przedstawiamy gry wideo.

To brzmiało jak reklama, prawda? Żarty na bok, gry wideo to idealne miejsce, aby dotrzeć do jak największej liczby gałek ocznych pokolenia Z dla wielu firm.Bardzo dobrze wykonane lokowanie produktu w grach wideo może sprawiać wrażenie części gry, a nie reklamy w grze.

Poniżej przyjrzymy się 5 doskonałym przykładom lokowania produktu w grach komputerowych:)

1. Mercedes-Benz – Mario Kart 8

Kolejne lokowanie produktu przez Mercedes-Benz. Najwyraźniej ci faceci są królami lokowania produktów .W tej grze wideo widzimy gracza wybierającego Mercedes-Benz jako swój pojazd wyścigowy w Mario Kart 8.

Tego typu lokowanie produktu stawia gracza w grze wideo w sytuacji osoby „odtwarzającej” reklamę, wybierając konkretny pojazd na potrzeby gry .

Tego typu lokowanie produktu może na pierwszy rzut oka wydawać się nieoczywiste, ponieważ jako gracz zanurzasz się w świecie gry.

Jednak te inteligentne lokowania produktów są bardzo skuteczne i podświadomie podnoszą świadomość marki wśród docelowych odbiorców.

2. Zool – Ninja N-tego Wymiaru

Zool: Ninja z N-tego Wymiaru był wówczas jednym z rywali Mario i Sonica. W tej konkretnej grze wideo możemy zobaczyć mnóstwo lizaków Chupa Chups .

Tak wielu, że gremlin ninja został otoczony przez lizaki Chupa Chups , gdy ruszył do gry.Podoba nam się ten konkretny przykład, ponieważ dodaje na początku wskazówkę, że następna gra jest tworzona we współpracy z Chupa Chups.

Dlatego to lokowanie produktu nie pojawia się znikąd, ale oczekuje się, że pojawi się dzięki „ostrzeżeniu o spoilerze” na samym początku.

3. Billboardy kampanii Baracka Obamy 2008 – Burnout Paradise

Rozumiemy. Przekonanie młodych ludzi do głosowania nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza że większość z nich nie lubi śledzić kampanii politycznych czy jakichkolwiek treści telewizyjnych w ogóle.

W tym miejscu kampania Obamy z 2008 roku zmieniła grę.Kupili przestrzeń reklamową w grze wideo Burnout Paradise, aby promować billboardy kampanii i zwiększać świadomość głosowania, w szczególności na temat głosowania na Obamę.

Chociaż wydawało się, że te reklamy poszły za daleko, nie możemy zaprzeczyć, że był to kreatywny sposób na reklamę .

I skuteczne, biorąc pod uwagę, że Obama wygrał wybory.

Nie tylko to, ale lokowanie produktu w kampanii Baracka Obamy w 2008 roku w Burnout Paradise zdołało zainspirować innych kandydatów na prezydenta w przyszłości do dotarcia do młodych odbiorców poprzez przestrzenie reklamowe gier wideo i inne kreatywne sposoby.

4. Verizon – Alan Wake

Mówiąc o billboardach w grach wideo, Verizon jest jedną z marek , które pojawiają się na jednym z billboardów w grze wideo Alan Wake, wraz z Energizer.

W załączonym powyżej filmie możesz zobaczyć inny przypadek, w którym firma Verizon reklamuje swoje usługi telefoniczne w 30-sekundowej reklamie w grze wideo .Inne przykłady lokowania produktów Verizon w Alan Wake to główne cechy Verizon w telefonach używanych podczas gry.

Ta gra wideo była również popularna wśród marek pojazdów . Na przykład samochody Ford i Lincoln również wykorzystują tę grę do lokowania produktu.

Jednak ich gra w lokowanie produktu w Alanie Wake jest bardziej subtelna niż Verizon.

5. Metro – Uncharted 3 Drake’s Deception

Nierzadko zdarza się, że marki fast food promują swoje marki poprzez lokowanie produktów w grach wideo.

W końcu nie ma lepszego sposobu na promocję swojego produktu spożywczego niż gracze wideo, którzy często zapominają o jedzeniu godzinami zanurzeni w grze wideo .

W tym konkretnym przykładzie widzimy głównego bohatera Nathana Drake’a z Uncharted 3 Drake’s Deception, trzymającego produkty Subway podczas wykonywania jednego ze swoich przygód.Podoba nam się ten konkretny przykład, wykorzystujący wzajemną promocję gry wideo Subway i Uncharted 3 Drake’s Deception.

Na przykład, część gry dla wielu graczy polegała na rozdawaniu kodów na specjalnie oznaczone 30 uncji drinków Uncharted.

6. Dlaczego marki korzystają z lokowania produktów?

Przy tak wielu sposobach wprowadzania na rynek w dzisiejszych czasach, dlaczego lokowanie produktu staje się coraz bardziej popularne ?

Po pierwsze, po co korzystać z tradycyjnej reklamy, jeśli masz atrakcyjną opcję, taką jak lokowanie produktu audiowizualnego, aby zwiększyć świadomość produktów i usług, które możesz zaoferować?

Ponieważ istnieje duża konkurencja o integracje produktów w filmach i programach telewizyjnych na YouTube, pomysł lokowania produktu w filmach i programach telewizyjnych jest świetnym rozwiązaniem.

Kiedy ostatnio zwróciłeś uwagę na reklamę, zamiast ją pominąć? Kiedy ostatni raz naciskałeś na „potrzebę” sprawdzania telefonu, gdy jest przerwa na reklamę podczas teledysku lub ulubionego programu telewizyjnego?

Zgadza się! Jesteśmy tak zajęci byciem wszędzie i wielozadaniowością, że rzadko zwracamy uwagę na reklamy. Lokowanie produktu to „ukryta” reklama, której nie możesz przegapić, ponieważ jest częścią oglądanego filmu lub odcinka programu telewizyjnego. Stykasz się z nią niejako mimochodem.

Wszyscy wiemy, jak ważne jest, aby nie przegapić żadnej części filmu lub naszego ulubionego programu telewizyjnego, na który czekaliśmy.

Dlatego wciąż zwracamy uwagę na to, co jest nam pokazywane. Jednocześnie nieświadomie może wzrosnąć nasze zaufanie do konkretnej marki, ponieważ nasza ulubiona postać „kocha” tę markę.

W ten sposób wpływamy na zakupy od tych marek, nie zdając sobie z tego sprawy. Marki o tym wiedzą i dlatego wciąż wykorzystują tę „magiczną” przestrzeń reklamową .

7. Jaka jest cena lokowania produktu?

Istnieją dwa główne sposoby, w jakie marka może zadebiutować w filmie lub programie telewizyjnym: organiczne lokowanie produktu lub płatne lokowanie produktu.

Ekologiczne lokowanie produktu

Jak widzieliśmy w powyższych przypadkach, niektóre filmy i programy telewizyjne zawierają wybrany przez siebie produkt organicznie.W przypadku tego typu lokowania produktu marki mają mniejszą kontrolę i nie gwarantują, że część nie zostanie przecięta w późniejszej fazie produkcji.

Zdarzają się również przypadki, w których marka może oferować swoje produkty i usługi firmie produkcyjnej w celu lokowania produktu ekologicznego.

Doskonałym przykładem jest przykład FedEx, który pokazaliśmy wcześniej.

W przypadku płatnego lokowania produktu marka zwykle współpracuje bezpośrednio z osobami odpowiedzialnymi za film lub program telewizyjny.Ponieważ za to płacą, mają też większą kontrolę.

I mają gwarancję , że fragmenty filmu przedstawiające lokowanie produktu ich marki nie zostaną wycięte.

Obie strony zgadzają się co do scenariusza i sposobu użytkowania produktu.

Jeśli chodzi o płatność, tego typu lokowanie może wahać się od kilku tysięcy dolarów do kilku milionów dolarów. Na rodzimym rynku bywa różnie ale stawki również oscylują szeroko – w zależności od medium.

Kolejnym wariantem są tzw. współprace influencerskie. Tutaj typowe stawki nie istnieją, a raczej dopiero się tworzą – liczone bywają różnie – 5% obserwujących, barter, konkretne kwoty – to bardzo prężnie rozwijający się rynek – ale wciąż młody i regulujący się pod wieloma względami.

8. Jak rozpoznać lokowanie produktu?

Identyfikacja lokowania produktu nie jest łatwym zadaniem .

Zwłaszcza jeśli jesteś zbyt skupiony na tym, co dzieje się podczas oglądania filmu lub programu telewizyjnego, i nie zwracasz uwagi na to, jakich rekwizytów lub produktów używają, aby przekazać swoją wiadomość.

Nawet jeśli aktywnie poszukujesz lokowania produktów, nie zawsze jest to łatwe.Niektóre są bardzo oczywiste, podczas gdy innym może trochę potrwać, aby zrozumieć, że użyty produkt był lokowaniem produktu.

Niemniej jednak warto zwracać uwagę na takie lokowanie produktu, aby być bardziej świadomym tego, co dzieje się za kulisami.

Na początek radzimy nie traktować każdego produktu, który widzisz w filmie lub programie telewizyjnym, jako „ przypadku ”.

Podsumowując…

Jak widać, istnieje wiele doskonałych przykładów wykorzystania lokowania produktu zarówno w filmach, jak i programach telewizyjnych na przestrzeni lat, począwszy od XIX wieku.Niektóre lokowanie produktu jest subtelne i ma sens. Inni czują się zmuszeni lub nawet niezręczni.

Tak czy inaczej, wielokrotnie widzieliśmy, że lokowanie produktu działa i może ogromnie poprawić sprzedaż każdej marki.

Jeśli myślisz o realizacji tej strategii marketingowej , wiedz, że sukces lokowania produktu jest niezaprzeczalny.

Niemniej jednak, jeśli masz wspaniałe możliwości lokowania produktu, spróbuj ściśle współpracować ze wszystkimi osobami odpowiedzialnymi za film lub program telewizyjny.

To samo dotyczy osób stojących za teledyskami lub grami wideo. Spróbuj się z nimi skontaktować i znajdź sposoby współpracy .W ten sposób lokowanie produktu okaże się bardziej naturalne i jeszcze lepiej dopasowane do scenariusza, co zagwarantuje Ci wyższy wskaźnik sukcesu.

Ta strategia marketingowa stała się z biegiem lat bardziej wyrafinowana , więc skorzystaj z niej. Tymczasem nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, dokąd branża pójdzie w nadchodzących latach.

materiał przygotowany za marketsplash.com

Możesz również polubić…