Podchodząc definicyjnie wskazuje się, iż to klient naszego klienta, a więc główna osoba dla której piszemy. Zaznacza się, iż rozumiemy tutaj idealnego odbiorcę. Ma on za zadanie spojrzeć na to oraz od razu zakupić. Persona to między innymi dobrze opisane cechy i wygląd, jak i również miejsce zamieszkania bądź zasób portfela oraz liczba posiadanych dzieci. W związku z czym, im lepiej opiszesz personę, tym łatwiejsze będzie stworzenie oczekiwanego przez wszystkich tworu. Faktem staje się, iż tworząc obraz persony mamy możliwość mówienia takim samym językiem. Poza tym mamy możliwość odnalezienia wielu istotnych korzyści. W przypadku, gdy znamy docelowy wiek naszego klienta będziesz miał możliwość dostosowania wymaganego języku. Najczęściej w tej grupie wiekowej nie powinno się stosować slangu.
Tak naprawdę można czerpać niekończącą się inspirację. Bowiem w sytuacji kiedy zdajemy sobie sprawę o czym piszemy zdecydowanie łatwiej stworzymy to co naprawdę zainteresuje naszego odbiorcę. Persona podczas tworzenia treści jest niezwykle istotna.Jeżeli znasz grupę docelową masz możliwość ustalenia tematów, które bez wątpienia będą wydawały się naprawdę ciekawe i pomocne oraz wartościowe. Musimy zdawać sobie sprawę, że nastolatki nie zainteresują się na przykład wybawianiem plam z obrusu po czerwonym winie, a wchodzący w rynek młodzi biznesmeni nie będą stałymi klientami zarówno antykwariatów czy coraz popularniejszych ,,pchlich targów“. Tworząc personę napewno unikniesz tego typu błędów. Musisz dodatkowo zdawać sobie sprawę, że Twoi odbiorcy czytają to co napiszesz. W związku z czym powinno być to stworzone na odpowiednim poziomie. Motywującym jest zdawać sobie sprawę, iż tworzony przez nas materiał jest przede wszystkim pomocny, a skutkuje to tym, że podoba się i chętnie się go czyta.
Podsumowując persona to odzwierciedlenie każdego realnego klienta. Posiada swoje potrzeby oraz marzenia. Prawdą jest, że cały czas ulegają one zmianom oraz ewoluują. Zyskujmy więc ich zaufanie.