o marketingu, gadżetach, fajnych rzeczach, nadrukach, fakapach oraz o tym jak uszczęśliwić siebie i własnych klientów przy użyciu upominku reklamowego z nadrukiem. I nie, niekoniecznie "logo większe i na środek" ;)

gratisownia.pl

Nietypowa reklama – dlaczego działa?

Istnieje wiele oryginalnych reklam. Często zaskakują, szokują, dziwią, wychodzą poza schematy i właśnie dlatego są zapamiętywalne oraz wykazują się ogromną skutecznością. Warto więc się zastanowić, dlaczego nietypowa forma reklamy daje zaskakująco wysokie efekty? Na powyższe pytanie postaramy się odpowiedzieć w dalszej części naszego artykułu. Zapraszamy do lektury!

Nietypowe kampanie reklamowe – dlaczego powstają?

Liczba reklam, z jakimi spotykamy się codziennie jest ogromna. Większość z nich omijamy obojętnie, nikt z nas nie jest w stanie skupić się na każdej kierowanej do nas informacji, propozycji czy innym wow. Ogromna liczba z nich wydaje się taka sama, wtórna, nie wyróżnia się niczym i dlatego też z rzadka przykuwają one naszą uwagę. Reklamy nietypowe nie wpisują się w schematy znane z powszechnych przekazów marketingowych. W oryginalny sposób próbują podejść do Klienta. Widząc setkę podobnych reklam oraz jedną całkiem inną, z pewnością zauważymy akurat tę nietypową. Z tego powodu wykazują się tak wielką skutecznością. Tworzymy kampanie nietypowe jako narzędzia służące promocji, które w sposób nieoczywisty i zaskakujący, wyrywając odbiorcę z utartej ścieżki pozwalają Twojej marce zaistnieć w jego świadomości.

Czym jest nietypowa reklama?

Jest to szerokie pojęcie, tym samym ciężko jednoznacznie określić czym jest. Nasza wyobraźnia przede wszystkim nie zna granic. Nietypową reklamą będzie nazwana taką, która przekroczyła granice standardów przeznaczonych dla zwykłych reklam i przede wszystkim zrobiła to skutecznie. Nośniki mogą być standardowe, jak bannery, tablice, reklama świetlna, czy oklejenie samochodu. Wystarczy, aby sam projekt był świeży i zaskakujący.

Nietypowe formy reklamy – przykłady

Przykładem niekonwencjonalnej akcji jest ambient marketing – jednorazowe zdarzenie, o wysokim potencjale interakcji z odbiorcami. Podczas działań wykorzystywane są rozmaite nośniki reklamowe, np. przystanki autobusowe, metro lub taksówki. Element zaskoczenia może dotyczyć zarówno nietypowej formy reklamy, samego pomysłu, jak i miejsca i czasu eventu promocyjnego.

Popularną postacią kampanii marketingowej są także różnego typu gry słowne – idiomy, rymowanki, parafrazy lub też kalambury – popisała się tu nadwyraz jedna z bardzo znanych kompanii piwowarskich. Najbardziej oryginalne, nietypowe i atrakcyjne slogany reklamowe zachęcają klienta do zapoznania się z produktem, a nawet na stałe wchodzą do mowy potocznej.

Gadżety jako nietypowe reklamy?

Gadżety często mogą posłużyć właśnie jako zaskakujące, nietypowe formy reklamy, jeżeli mamy oczywiście ciekawy pomysł ich zastosowania w kampanii. Nie mówimy tutaj oczywiście o tradycyjnych długopisach czy brelokach. Przykładowo: ostatnio zaskakującym dla wielu produktem okazują się odwrotnie otwierane parasole. Dlaczego nie skorzystać z tego w pożyteczny dla Twojej marki sposób? Jeżeli zamówimy taki parasol z logiem swojej firmy, z pewnością będzie przyciągać wzrok i kojarzyć Twój biznes z czymś świeżym i oryginalny, po prostu z fajnym pomysłem. Pewne firmy często rozdają Klientom pendrive z logiem swojej marki. Nietypową reklamę osiągniemy więc, jeśli na nośnik nagramy pewne informacje o naszej ofercie lub zostawimy tam zdjęcie naszego zespołu wraz z podziękowaniem lub zachętą dla Klienta. Czasami efektowne mogą się okazać bardziej tradycyjne metody. Skuteczna okaże się zwykła torba lub koszulka, jeśli nadrukujemy na niej nietypowe oraz chwytliwe hasło reklamowe charakteryzujące naszą markę.

Jak stworzyć ciekawą kampanię reklamową?

To, jaką stworzymy nietypową reklamę, będzie ograniczone wyłącznie naszą kreatywnością. Budżet ma tu drugorzędne znaczenie. Ciekawe kampanie reklamowe zazwyczaj nie wymagają inwestowania wysokich nakładów – często są one realizowane lokalnie i przez relatywnie krótki czas. To właśnie w fazie nowości akcje marketingowe i zawarte w nich pomysły poruszają najbardziej, zmuszając obserwatora do myślenia i wywołując w nim określone emocje.

Najważniejsze elementy kampanii promocyjnej stanowią projekt (oryginalny, zaskakujący) i właściwe rozpoznanie potrzeb klientów. Jedynie wnikliwe badanie preferencji odbiorców pozwoli skutecznie opracować nietypowe formy reklamy, które faktycznie zaintrygują wybraną grupę docelową. Jest to istotne, tym bardziej że niestandardowe, niewykorzystywane dotychczas metody reklamowe są z zasady obarczone sporym ryzykiem.

W przypadku wyboru niekonwencjonalnych upominków marketingowych mogą Państwo liczyć na wsparcie zespołu gratisownia.pl. Każde zlecenie traktujemy indywidualnie, uwzględniając charakterystykę firmy oraz specyfikę danej kampanii. Zachęcamy do zapoznania się z dotychczasowymi realizacjami i przekonania się, czym może być taka nietypowa forma reklamy.

Możesz również polubić…