No właśnie, dlaczego wybrać torby ekologiczne? Ten krótki tekst pozwoli Wam się przekonać, że odpowiedź na pozornie trudne pytanie znajduje się niżej. Jestem przekonany, że po lekturze tego tekstu zdecydujesz się zainwestować w ekologiczne torby reklamowe.
Gadżety reklamowe to nie tylko długopisy czy pendrivy. Jedną z lepszych, bo trwałych, form reklamy są torby reklamowe. O ile plastikowe reklamówki, czy jednorazówki są tanie w produkcji, to ich cykl życia dość krótki. Na ogół krótko po powrocie do domu większość z nas je po prostu wyrzuca, nie zwracając uwagi na nadruk. Nieco inaczej ma się sprawa z produktami wielokrotnego użytku. Te na ogół przechowujemy, przy okazji czyszcząc, lub składając (zatem siłą rzeczy oglądając nadruk), ale przede wszystkim eksponujemy w przestrzeni publicznej wielokrotnie, chociażby przenosząc zakupy.
Powód numer 1: Wielokrotna ekspozycja nadruku reklamowego.
Torba reklamowa wielokrotnego użytku daje nam również możliwość budowania wizerunku firmy odpowiedzialnej za losy planety. Od jakiegoś czasu stale umacnia się trend firmy dbającej o środowisko naturalne. Wiąże się to pośrednio z modą na ekologiczną żywność i takie założenie rozszerza się na coraz to nowe branże przemysłu i sektora usługowego. Dlaczego z tego nie skorzystać? Nasza firma może jedynie zyskać taką odpowiedzialną postawą.
Powód numer 2: Buduj wizerunek firmy odpowiedzialnej za losy Ziemi.
Poza modowym aspektem ekologi poruszonym wyżej jest też ten czysto praktyczny. Statystycznie rzecz ujmując, produkcja jednorazówki foliowej trwa mniej więcej 1 sekundę, jej życie jak produktu to średnio 25 minut (czas od spakowania zakupów do wyrzucenia jej w domu). Jako odpad taka foliówka rozpada się mniej więcej 450 lat. W samej tylko Polsce każdego dnia wydaje się klientom sklepów aż 10 milionów reklamówek jednorazowych. To zatrważająca ilość przekładająca się na około 3 miliony ton CO2 uwolnionego do atmosfery podczas całego procesu produkcji. Dla zobrazowania to mniej więcej tyle ile zmieści się w 120 tysiącach ciężarówek.
Powód numer 3: Realny wpływ na zanieczyszczenie środowiska.
Wracając do aspektów czysto praktycznych, nie sposób odmówić ekologicznej torbie reklamowej jeszcze jednej cechy. Trwałość jest czynnikiem niemal niespotykanym w wypadku produktów jednorazowych. Foliową reklamówkę bardzo łatwo uszkodzić, chociażby ostrymi krawędziami katalogu reklamowego. Zniekształcenie powierzchni, czy nawet rozdarcia są w tym wypadku na porządku dziennym. Takiego problemu nie doświadczymy, stosując włóka naturalne. Te mają znacznie większa odporność nie tylko na otarcia czy zadrapania. Znacznie łatwiej je tez ustrzyc w czystości, a o czym mówię, będą wiedzieć wszyscy ci, którzy materiały reklamowe składują nawet po kilka miesięcy – zabrudzenie kurzem jest niemal nieuniknione.
Powód numer 4: Wysoka trwałość i odporność na zabrudzenia ekologicznej torby reklamowej.
Na koniec, może najbardziej błahy dla świata problem. Ile razy próba rozdzielenia sklejonych ścianek jednorazówki doprowadziła nas na skraj załamania nerwowego? To się nie zdarza w wypadku toreb ekologicznych. Reklamowe torby ekologiczne na ogół są produkowane z bawełny, lnu, włókna non-woven (w uproszczeniu drewna, tak samo, jak papier) dzięki czemu nie ma możliwości by ich ścianki się skleiły, tak jak w wypadku jednorazówki. To chyba wystarczająco dobry argument?
Powód numer 5: Łatwość stosowania.
A jak właściwie taka ekologiczna torba reklamowa wygląda? Cóż, wygląda super, czasy kiedy „szmaciane reklamówki” odstraszały wyglądem, już dawno minęły. Dziś producenci dbają o modny wygląd i szeroką paletę kolorów. Oto kilka dowodów na poparcie tej tezy.